همشهری آنلاین: مدیر دفتر مشاوره و روان‌شناسی سازمان بهزیستی کشور خبر داد: دستور العمل "مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و روان درمانی خانواده" توسط سازمان بهزیستی کشور تدوین و به سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش ايسنا، مهدی میرمحمد صادقی، در اين باره گفت:‌ سازمان بهزیستی در سال 1371 "اولین مرکز مشاوره" را در ایران راه اندازی و سپس در سال 1380 مجلس شورای اسلامی مطابق ماده 26 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، اجازه صدور مجوز مراکز مشاوره را به بهزیستی واگذار کرد.

وی افزود: طبق اجازه قانونی مجلس و از آن تاریخ به بعد سازمان بهزیستی کشور به ارائه مجوز به بخش غیردولتی اقدام کرد و تا کنون به حدود 957 مرکز مشاوره عمومی غیردولتی و 213 مرکز مشاوره تخصصی غیر دولتی مجوز داده است.

وی در ادامه تصریح کرد:‌ درحال حاضر مجموع مراکز غیردولتی بهزیستی به 1600 مرکز می‌رسد که علاوه بر مراکز عمومی و تخصصی غیردولتی، شامل خانه‌های سلامت روانی محلی و مراکز حضوری دولتی نیز می‌شود.

به گفته، مدیر دفتر مشاوره و روان‌شناسی سازمان بهزیستی کشور، ارائه مجوز به مراکز مشاوره تخصصی در بهزیستی از سال 1385 آغاز و دستورالعمل‌ آنها از این سال تدوین شد و این مراکز به 9 نوع مرکز تخصصی تقسیم بندی شدند.

وی در خصوص این 9 نوع مرکز مشاوره تخصصی سازمان بهزیستی اظهار کرد: این مراکز شامل مراکز مشاوره ازدواج و خانواده، کودک و نوجوان، کودکان استثنایی، صنعتی و سازمانی، اختلالات و مسائل جنسی، روان درمانی، تحصیلی و تربیتی، سالمندی و مراکز روان سنجی می‌شود.

کد خبر 323750

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha