همشهری آنلاین: دبیرخانه کنوانسیون بین‌المللی رامسر به مناسبت گرامیداشت روز جهانی تالاب‌ها و به منظور ترغیب جوانان به توجه و حفاظت از تالاب‌ها، مسابقه عکاسی از تالاب‌ها را برگزار می‌کند.

جایزه پرواز رایگان برای سفر به یک تالاب معروف جهان را از دست ندهید

جوانان علاقمند می‌توانند از 13 بهمن 1394 (مصادف با 2 فوریه 2016) به مدت یک ماه از چگونگی تامین معاش جوامع محلی از طریق تالاب عکس بگیرند و آن را در وب سایت روز جهانی تالاب‌ها بارگذاری نمایند و برنده جایزه پرواز رایگان برای سفر به یک تالاب معروف جهان شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، مجید فدایی دبیر شورای اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست با علام این خبر گفت: با توجه به اهمیت موضوع تالاب‌ها و نیاز روز افزون به تبادل نظر و گسترش اندیشه‌های نو در این زمینه و گسترش فرهنگ‌سازی عمومی در راستای حفاظت از آن‌ها، دبیرخانه کنوانسیون بین‌المللی رامسر مستقر در سوییس مسابقه عکاسی تالاب‌ها را برگزار می‌کند.

به گفته فدایی، کنوانسیون رامسر قدیمی‌ترین معاهده زیست محیطی جهان است که در 13 بهمن 1349 مصادف با 2 فوریه 1971 در رامسر منعقد شد و مربوط به تالاب‌های جهان و پرندگان مهاجر تالابی است.

سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، روز جهانی تالاب‌ها را بزرگ‌ترین رویداد حوزه تالاب‌ها در سطح جهان دانست و افزود: هر ساله همایش روز جهانی تالاب‌ها در سطح جهان در یکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود و امسال نیز روز جهانی تالاب‌ها با شعار "تالاب‌ها برای آینده ما معیشت پایدار" در اصفهان و در جوار تالاب گاوخونی گرامی داشته می‌شود.

فدایی در ادامه با تاکید بر این که تالاب‌ها در تامین معیشت پایدار ضروری هستند، درباره مسابقه عکاسی تالاب‌ها توضیح داد: جوانان 15 تا 24 سال می‌توانند از تاریخ 13 بهمن 1394 مصادف با 2 فوریه 2016 تا 12 اسفند 1394 مصادف با 2 مارس 2016 از چگونگی تامین معاش جوامع محلی از طریق تالاب عکس بگیرند و آن را در وب سایت روز جهانی تالاب‌ها بارگذاری نمایند و شانس برنده شدن پرواز رایگان برای سفر به یک تالاب معروف جهان به انتخاب خود بیازمایند.

وی افزود: جوانان علاقمند می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به منظور شرکت در این مسابقه به سایت www.worldwetlandsday.org مراجعه کنند.

کد خبر 323616

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha