همشهری‌آنلاین: هم‌زمان با اعلام وضعیت اضطراری در شرق آمریکا، کولاک عظیمی که پیش‌بینی شده رکورد جدیدی از بارش برف بر جای بگذارد، آغاز شده است.

هشت نفر در سوانح مرتبط با این طوفان در ساعت‌هاي ابتدایی شروع بوران که از ظهر روز گذشته جمعه (22 ژانویه 2016) به وقت شرق آمریکا آغاز شده، کشته شدند.

بیش از 50 میلیون نفر از ساکنان ایالات شرقی آمریکا نیز پس از هشدار مسئولان طی چند روز گذشته به تدارک برای مقابله با حوادث احتمالی این کولاک شدید پرداختند.

رادارهای هواشناسی وسعت این پدیده جوی را از ایالت آرکانزاسبه گزارش سرویس حوادث خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در جنوب آمریکا تا ایالات ماساچوست در شمال شرق این کشور نشان می‌دهد.

به گزارش بی بی سی، هزاران پرواز از روز پنجشنبه لغو شده‌اند و مسئولان محلی از مردم خواسته‌اند در خانه‌های خود بمانند. شرکت متروی واشنگتن و حومه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد روز جمعه سرویس قطارهای خود را از حدود 11 شب و سرویس اتوبوسرانی خود را از ساعت 5 عصر متوقف کرده و روزهای شنبه و یکشنبه هم سرویسی ارایه نخواهد کرد.

مدرسه‌ها و مراکز دولتی در واشنگتن، پایتخت آمریکا و حومه این شهر روز جمعه تعطیل بودند. هواشناسان هشدار داده‌اند کولاک جمعه و شنبه می‌تواند رکوردهای قبلی را در این منطقه بشکند. کارشناسان بارش برفی به ارتفاع 76 سانتیمتر را در واشنگتن و حومه پیش‌بینی کرده‌اند.

 

کد خبر 322494

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha