همشهری آنلاین: منابع نزدیک به خانواده شهید النمر فاش کردند رژیم سعودی از قبل پیشنهادی را برای آزاد کردن او مطرح کرده بود.

پیشنهاد آل سعود به آیت الله النمر پیش از اعدام

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما به نقل از پايگاه خبري «الوعي نيوز»، منابع نزديک به خانواده آيت الله النمر فاش کردند وزارت کشور سعودي چند هفته پيش از اجراي حکم در تماس با اين خانواده پيشنهادي را براي لغو حکم اعدام مطرح کرده بود.

يکي از مسئولان سعودي در تماس با خانواده النمر گفته بود اگر خواهان آزادي او هستند دو راه دارند که يکي ارسال نامه از طرف خود آيت الله النمر براي سلمان بن عبدالعزيز پادشاه سعودي براي ابراز ندامت درباره موضع گيري هاي قبلي و تعهد دادن براي کنار گذاشتن اين موضع گيريها در آينده است. راه دوم هم رفتن خانواده النمر به وزارت کشور و درخواست از وزير کشور سعودي براي لغو حکم است.

مقام مسئول در وزارت کشور سعودي تاکيد کرده بود با يکي از اين دو راه مي توانند حکم اعدام را به زندان تبديل کنند و در نهايت او را آزاد کنند. خانواده النمر تاکيد کرد حاضر نيست چنين درخواستي را براي وزير کشور سعودي ارسال کند و خود شيخ النمر هم حاضر نيست موضع گيري خود را تغيير دهد.

حکم اعدام آيت الله النمر در حالي اجرا شد که بعضي از محکومان به اعدام در عربستان بيش از ده سال است در زندان هاي سعودي نگهداري مي شوند.

کد خبر 320437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha