همشهری آنلاین: دبیر کمیسیون عمران شورای شهر تهران از دریافت عوارض برای تونل‌های شهری خبر داد و گفت: نرخ پایه در نظر گرفته شده ۳۰۰ تومان است ولی هنوز لایحه در شورای شهر تصویب نشده است.

به گزارش فارس، یاسر نبی‌زاده در خصوص دریافت عوارض از برخی از معابر شهری گفت: سال گذشته لایحه‌ای به شورا ارائه شد مبنی بر اخذ عوارض از معابر خاص شهری اما چون از موعد قانونی آن گذشت از دستور جلسه خارج و مجددا امسال مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر کمیسیون عمران شورای شهر ادامه داد: قرار است برای برخی از بزرگراه‌ها و تونل‌ها از جمله رسالت، نیایش، توحید و صدر عوارض‌هایی در نظر گرفته شود که مردم هنگام تردد این عوارض را پرداخت کنند.

وی افزود: کف نرخ در نظر گرفته 300 تومان است که البته ما در کمیسیون پیشنهاد دادیم که تونل حکیم که قرار است بزودی افتتاح شود مشمول این طرح شود و همچنین بر اساس مسافت و پیک ترافیک هزینه دریافت شود.

نبی‌زاده با تاکید بر این موضوع که با کلیات طرح موافق هستیم گفت: اما پیشنهاد تغییراتی در آن داده‌ایم.

دبیر کمیسیون عمران شورای شهر افزود: جدولی تهیه کرده‌ایم که بر اساس آن هزینه‌ها را در نظر گرفت‌ایم مثلا ساعات پیک که 7:30 تا 10 صبح و 17 تا 20 است هزینه بالاتر رود.

نبی‌زاده در پاسخ به این پرسش که قرار است این هزینه‌ها چگونه دریافت شود گفت: باید برای آن ساز و کار در نظر گرفته شود البته شهرداری گفته است بر اساس دوربین‌های که در این محدوده دارد این کار را انجام می‌دهد چرا که این دوربین‌ها قابلیت برداشت شماره پلاک را دارد.

وی افزود: پیشنهاد همان قیمت کف 300 تومان است ولی باز هم باید مواردی برای آن در نظر گیرد.

نبی‌زاده ادامه داد: بالغ بر 40 درصد ترددها در تهران پلاک‌های شهرستانی هستند که باید ساز و کاری برای آنها در نظر گرفته شود که اگر از این معابر استفاده می‌کنند هزینه آن را پرداخت کنند.

به گفته دبیر کمیسیون عمران شورای شهر پیشنهاد ما این بوده که هزینه‌های دریافتی در ساخت و ساز توسعه حمل و نقل ریلی و به خصوص مترو و نصب فیلتر دوده بر روی ناوگان اتوبوسرانی هزینه شود.

کد خبر 320110

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha