همشهری آنلاین-لاله پرچمی: درباره خرید و فروش تمبر نمی‌شود نوشت و از بیزینس‌ من‌های تمبر گلایه نکرد! آنقدر سخت و قطره چکانی اطلاعات می‌دهند و فوت و فن‌ها را برای خودشان نگه می‌‌دارند که...

تمبر

خلاصه اینکه وقتی دیدیم آقایان به این راحتی خیال همکاری ندارند، خودمان زدیم به دل بازار چند تا نکته را به فراست (!) دریافتیم که فکر کردیم خوب است شما هم در جریان قرار بگیرید! نکاتی که بعضی‌هاشان هم خیلی بدیهی هستند ولی خیلی وقت‌ها به اینها هم توجه نمی‌شود.

به هر حال اگر می‌خواهید نگهداری تمبر برایتان صرفه اقتصادی هم داشته باشید، باید مثل حرفه‌ای‌ها رفتار کنید.

- خریداران تمبر در مرحله اول تمبر ورقی را می‌خرند، بعد بلوک، بعد تک و درآخر تمبر باطله. حواستان باشد که از همان ابتدا تمبرها را ورقی بخرید یا اگر احیاناً در آلبوم قدیمی بزرگان خانواده به یک ورق تمبر بر خوردید، قطعه قطعه اش نکنید!

- سری یک تمبر باید کامل باشد تا با قیمت خوب از شما بخرند. اصلا معنی ندارد اگر فرضاً 4 قطعه تمبر از مراکز آموزشی ایران در یک تاریخ چاپ شده، شما یکی یا دو تایش را نداشته باشید!

- اگر تمبرهای سالهای 59 تا 68 را در آلبوم پیشینیانتان پیدا کردید یا خودتان جمع کرده بودید، خیلی رویشان حساب نکنید. در آن سالها تمبر با تیراژ میلیونی چاپ می‌شد و آنقدر تمبر از آن سالها در بازار هست که متقاضی چندانی ندارد.

- در سال 69 یک سری تمبر چاپ شده به مناسبت کنگره بزرگداشت فردوسی که 16 قطعه تمبر زیباست که در یک ورق کنار هم قرار گرفته. روی هر قطعه از این تمبر قیمت؟؟؟ ریال چاپ شده ولی در حال حاضر هر بلوک را به قیمت 160 تا 170 هزار تومان از شما می‌خرند. اگر هم ورق کامل باشد که چه بهتر! این را هم از ما نشنیده بگیرید ولی آن قطعه ای که مینیاتور اسب دارد از همه گرانتر است! اگر هم بلوک و ورقش کامل باشد که دیگر نور علی نور است.

- تمبرهای سال‌های 78 تا 83 را در بازار خوب می‌خرند! اگر هم فروشنده نیستید، تا می‌توانید تمبرهای این سالها را بخرید که اینده درخشانی در انتظارشان است!

- برای فروش تمبرهایتان و خرید تمبرهایی که ندارید، باید فروشنده ای را پیدا کنید که به قول معروف سیگنال هایتان به هم بخورد. مراکز خرید فروش تمبر و کوچه پست را حسابی بگردید تا شخص مطلوب را پیدا کنید. اگر معمولا بایک نفر کار کنید، در دراز مدت نتیجه بهتری خواهید گرفت.

- حدود‌های دی ماه و بهمن ماه شور و هیجان خاصی در بازار تمبر برپا می‌شود و تمبرهایتان را بهتر می‌خرند. این زمان، موقع خوبی برای فروش است چون کتاب سالانه راهنمای تمبرها زیر چاپ است و کسی نمی خواهد از قیمت‌های جدید عقب بیفتد.
- برای خرید تمبر اما بهترین مان اواخر فروردین است که کتاب چاپ شده و قیمت‌ها معلوم شده و آرام آرام خبره می‌شوید و از طریق همان کتاب و قیمت هایش به موجودی تمبر بازار هم پی خواهید برد!

- تمبرهای ارور همیشه خریداران خاص خود را داشته اند ولی این روزها فقط اگر ارور به دندانه و قیمت و چاپ اشتباه مربوط باشد به قیمت خوبی از شما می‌خرند، ولی ارور رنگ دیگر خریدار ندارد، چون یک سری انسان درستکار(!) زحمت کشیده اند و با تکنیک بنزیت و تینر ارور رنگ ایجاد می‌کنند!

- اگر یک دفعه بختتان زد و در ارثیه به جا مانده از جد بزرگوارتان به تعداد زیادی تمبر بر خوردید، عاقلانه تر این است که از فروشنده بخواهید به منزل شما بیاید و تمبرها را قیمت گذاری کند. به این دلیل که خیلی وقت‌ها تمبرهای دزدی را برای فروش به مغازه‌های تمبر فروشی برده اند و مغازه دارها هم که طبیعتاً نمی خواهند با مالخری متهم شوند، انها را نمی خرند، اگر هم که بخرند به همان قیمت مالخری(!) می‌خرند که نه به درد دنیایتان می‌خورد و نه آخرتتان! ولی اگر به خانه شما بیایند ، یک تحقیق چشمی هم می‌کنند و خیالشان راحت می‌شود.

فعلاً همین‌ها را داشته باشید تا بازار رفتن بعدی!

* ماهنامه تخصصی و بین‌المللی تمبر ایران

کد خبر 318638

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha