تنها یک هفته پس از انتشار خبر‌هایی مبنی بر پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان قبل از پایان سال ۹۴، وزیر آموزش و پرورش این موضوع را به سال‌۹۵موکول کرد.

مدرسه-معلم

علي‌اصغر فاني كه در جمع فرهنگيان شهرستان فلاورجان استان اصفهان سخنراني مي‌كرد با تأييد مشكلات فرهنگيان بازنشسته و اشاره به پيگيري‌هاي اخير در كميسيون اجتماعي دولت، پيش‌بيني كرد اين مشكل با تصويب بودجه سال‌95و برنامه ششم توسعه رفع شود و گفت: «‌بازنشستگان فرهنگي سنوات قبل نيز از نظر دريافت حقوق وپاداش پايان خدمت با مشكلات بسياري مواجه بودند كه در اين خصوص با پيگيري‌هاي اخير در كميسيون اجتماعي دولت پيش‌بيني شده است كه اين مشكل در بودجه سال95و برنامه ششم توسعه ترميم شود.» به گزارش ايلنا، وي يادآوري كرد رفع مشكل پاداش بازنشستگان نيز نيازمند يك‌هزار و 50ميليارد تومان اعتبار است. وعده وزير آموزش و پرورش براي حل مشكلات فرهنگيان و پرداخت پاداش بازنشستگي در سال 95در حالي است كه هفته گذشته، يكي از مسئولان سازمان مديريت وعده «تا پايان سال» و معاون توسعه وزير آموزش و پرورش وعده «2هفته ديگر» را براي حل اين مشكل داده بودند.

  • مشكل قديمي

تأخير در پرداخت پاداش پايان‌خدمت معلمان بازنشسته هم البته موضوع جديدي نيست؛ بيش از 25هزار فرهنگي بازنشسته حدود يك سال و نيم است چشم انتظار دريافت معوقات‌شان هستند. مسئولان آموزش و پرورش گاهي نبود اعتبار را بهانه كرده‌اند و گاهي نيز وعده پرداخت داده اند؛وعده‌هايي كه معمولا محقق نشده است. شخص وزير آموزش و پرورش پيش از اين و در 28آبان‌ماه اعلام كرده بود مطالبات معلمان بازنشسته به‌زودي پرداخت مي‌شود. بدقولي در پرداخت اين مطالبات و بدهي‌ها باعث شده كه بسياري از نمايندگان مجلس در اين زمينه به وي تذكر بدهند و حتي بعد از كسب رأي اعتماد او در استيضاح، يك‌بار ديگر زمزمه‌هاي استيضاح مجددش به گوش برسد. همه اينها در حالي است كه مسئولان آموزش و پرورش گاهي هم به كلي آب پاكي را روي دست معلمان ريخته و پرداخت اين بدهي‌ها را مشروط به تأمين اعتبار دانسته‌اند.

محمد فاضل، مديركل دفتر وزارتي آموزش و پرورش و اسفنديار چهاربند مديركل آموزش و پرورش شهر تهران پيش از اين در اظهارات جداگانه‌اي اعلام كرده بودند تا زماني كه براي اين موضوع تأمين اعتبار نشود، اتفاقي نخواهد‌افتاد.

  • صداي معلمان

فرهنگيان بازنشسته از سال 93نسبت به پرداخت نشدن پاداش پايان خدمت خود معترض هستند. آنها مي‌گويند تنها بخشي از پاداش پايان خدمت خود را دريافت كرده‌اند و مسئولان هم از تعيين زمان براي پرداخت باقيمانده مطالبات خودداري مي‌كنند. برخي فرهنگيان بازنشسته مي‌گويند حدود 20تا 30درصد از پاداش پايان خدمت خود را دريافت كرده‌‌اند، البته اين درصد بستگي به منطقه محل خدمت و بين آقايان و خانم‌ها متفاوت است.يكي از فرهنگيان با بيان اينكه بخشي از پاداش پايان خدمت خود را اسفند 93دريافت كردم، مي‌گويد:«چه تفاوتي بين ما با كاركنان ساير دستگاه‌هاي دولتي وجود دارد كه آنها بلافاصله پس از بازنشستگي پاداش پايان خدمت خود را دريافت مي‌كنند اما ما بايد سال‌ها انتظار بكشيم؟»

کد خبر 318506

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha