همشهری آنلاین: رئیس انجمن آتروسکلروز ایران گفت: ایران جزو ۱۰ کشور مطرح دنیا در زمینه پیوند قلب مصنوعی است.

پیوند قلب

به گزارش ايرنا، دکتر مسعود قاسمی روز جمعه در حاشیه برگزاری سومین همایش روز ملی آتروسکلروز (تصلب شرایین) افزود: پیوند قلب مصنوعی در کشور که به صورت مکانیکی انجام شده، موفقیت آمیز بوده و تحقیقات زیادی روی آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه این پیوند همچنان به بررسی‌های مختلفی نیاز دارد، اظهارداشت: مسیر جدیدی در زمینه پیوند قلب مصنوعی در کشور آغاز شده است که نیاز به تحقیقات‌ مختلفی دارد.

وی به پیوند قلب فرد به فرد اشاره کرد و افزود: در این نوع پیوند، گروه خونی باید سازگار باشد و از داروهای ضد ایمنی برای پس نزدن قلب استفاده شود البته افرادی که این نوع پیوند را انجام می‌دهند، مستعد ابتلا به انواع عفونت‌ها و حتی سرطان هستند.

قاسمی با اشاره به اینکه به کار گذاشتن باطری و شارژ آن در قلب نیز نوع دیگری از درمان بیماری‌ قلبی به شمار می‌رود، اظهار کرد: پیوند قلب مصنوعی بهترین درمان برای بیماری قلبی است که باید بسترهای درمان آن در کشور فراهم شود.

رئیس انجمن آتروسکلروز ایران با اشاره به اینکه 45 درصد مرگ و میرها در مردان و 36 درصد در زنان به خاطر بیماری‌های قلبی و عروقی رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و تصلب شرائین در صورت نبود اقدامات لازم پیشگیرانه می‌تواند از مرز 60 درصد نیز بالاتر رود بنابراین مردم باید اقدامات پیشگیری اولیه راکه مصرف موادغذایی سالم و فعالیت بدنی مهمترین رکن آن است، در اولویت زندگی خود قرار دهند.

کد خبر 318487

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha