همشهری آنلاین: تیم ولفسبورگ در آخرین هفته از رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا منچستر یونایتد را شکست داد و به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کرد. این بزرگ‌ترین موفقیت ولفسبورگ در این مسابقات محسوب می‌شود.

Naldo

شامگاه سه‌شنبه (۸ دسامبر / ۱۷ آذر) هشت دیدار از ۱۶ پیکار آخرین هفته از رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا برگزار شد.

تیم ولفسبورگ، نایب ‌قهرمان فصل گذشته بوندس‌لیگا در آخرین پیکار خود میزبان تیم پرقدرت منچستر یونایتد از انگلیس بود. "گرگ‌های" ولفسبورگ با ارائه‌ بازی‌ای موفق با نتیجه ۳ بر ۲ از سد مهمان خود گذشتند و بلیت حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها را کسب کردند.

این نخستین بار در تاریخ باشگاه ولفسبورگ است که این تیم توانسته مرحله گروهی را پشت سر گذارد و به دور بعد راه یابد.

منچستر یونایتد که در آخرین مصاف خود در زمین ولفسبورگ به پیروزی نیاز داشت، بازی را پرسرعت آغاز کرد و توانست در دقیقه ۱۰ با گل مارتیال از میزبان خود جلو بیافتد. شادی انگلیسی‌ها اما دقایقی بیش طول نکشید. در دقیقه ۱۳ نالدو، مدافع برزیلی ولفسبورگ گل تساوی را به ثمر رساند و ویرینیا در دقیقه ۲۹ برای بار دوم دروازه منچستر یونایتد را باز کرد.

نیمه دوم این دیدار با نتیجه ۲ بر یک به سود ولفسبورگ خاتمه یافت. در نیمه دوم تلاش‌های منچستر یونایتد برای زدن گل به نتیجه نرسید، تا این که یکی از مدافعين ولفسبورگ در دقیقه ۸۲ در پی زدن گل به خود سبب شد که بازی به تساوی کشیده شود.

این بار هم شادی بازیکنان منچستر یونایتد از باز شدن دورازه حریف دیری نپایید، چرا که نالدو در دقیقه ۸۴ با ضربه سر توپ را برای بار سوم به تور دروازه تیم مهمان چسباند تا ولفسبورگ پیروز میدان را ترک کند.

ولفسبورگی‌ها با این موفقیت مکان دوم جدول گروه B را به خود اختصاص دادند. دیگر صعودکننده این گروه تیم آيندهوون از هلند است که با پیروزی ۲ بر ۱ بر زسکا مسکو در صدر گروه قرار گرفت.

بوروسیا مونشن‌گلادباخ در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان، مهمان دیگر تیم انگلیسی از منچستر بود. مونشن‌گلادباخ که با توجه به نتایجی نه چندان مطلوب، پیشاپیش از رقابت‌ها خداحافظی کرده بود، در آخرین مصاف نیز با نتیجه ۴ بر ۲ از منچستر سیتی شکست خورد.


بازیکنان مونشن‌گلادباخ در نیمه اول این دیدار خوش درخشیدند و با گل‌های کورب و رافائل (دقایق ۱۹ و ۴۲) توانستند ۴۵ دقیقه نخست را با نتیجه ۲ بر یک به سود خود به پایان برند. تک‌ گل منچستر سیتی در نیمه اول در دقیقه ۱۶ توسط سیلوا به ثمر رسیده بود.

منچستر سیتی به ویژه در یک ربع پایانی این دیدار مهمان آلمانی خود را سخت زیر فشار گذاشت و در عرض چند دقیقه‌ توانست ۳ بار دروازه مونشن‌گلادباخ را باز کند. استرلینگ در دقایق ۸۰ و ۸۱ دو بار پیاپی دروازه تیم مهمان را باز کرد و بونی که این دو گل را ساخته بود، خود با زدن گل چهارم پیروزی منچستر سیتی را مسجل ساخت.

استرلینگ

منچستر سیتی با این پیروزی به عنوان صدرنشین گروه D به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد. دیگر تیم صعودکننده از این گروه یونتوس تورین از ایتالیا است که علی‌رغم شکست یک بر صفر مقابل تیم اسپانیایی اف ث سویا رده‌ دوم جدول را به خود اختصاص داد.

از گروه A تیم‌های صاحب‌نام رئال مادرید و پاری سن ژرمن با پیروزی بر حریفان خود به دور یک‌هشتم نهایی راه یافتند. اتلتیکو مادرید و بنفیکا لیسبون نیز دو تیمی هستند که از گروه C به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرده‌اند.

شامگاه چهارشنبه (۹ دسامبر / ۱۸ آذر) نیز هشت دیدار باقیمانده آخرین هفته از رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا برگزار می‌شود.

 

کد خبر 316636

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha