رئیس سازمان زندان‌ها با اعلام اینکه ۴۶ درصد کسانی که وارد زندان‌ها می‌شوند دارای سابقه هستند، گفت: «این نشان دهنده آن است که اجتماع نتوانسته از این افراد حمایت و زمینه اشتغال آنها را فراهم کند.

به اين ترتيب آنها دوباره به زندان برمي‌گردند.» اصغر جهانگير با اشاره به ارائه آموزش‌هاي لازم به اين افراد افزود: «سيكل فعلي ناقص است. وقتي فرد از زندان آزاد مي‌شود اگر اشتغالي نداشته باشد و حمايت نشود دوباره به چرخه جرم برمي‌گردد.»

وي با بيان اينكه براساس آمار جهاني 10درصد زندانيان در جهان زن هستند اما در كشور ما حدود 3درصد از زندانيان را زنان تشكيل مي‌دهند و حدود 230هزار نفر در زندان‌هاي كشور در حبس به‌سر مي‌برند، افزود: «آمار 3درصدي زندانيان زن در ايران نشان‌دهنده اين است كه زنان جامعه ما به قانون و حفظ ارزش‌ها بيشتر توجه دارند و سلامت‌تر هستند اما همين درصد كم هم بايد مورد عنايت قرار گيرد. اگرچه نيمي از افراد جامعه را زنان تشكيل مي‌دهند اما آنان نسبت به قانون شكني و جرم در برابر آقايان آمار پايين‌تري دارند كه از اين آمار نبايد بگذريم چرا كه در پي ورود زنان به زندان آسيب‌پذيري آنان از مردان بيشتر است.»

وي تصريح كرد:«نزديك 65درصد زنان نيز كه وارد زندان مي‌شوند فاقد سابقه هستند و اين زنگ خطري است كه بايد حمايت از بانوان را بيشتر كنيم چون ورود زنان و مردان به زندان‌ها و آسيب‌پذيري آنها با هم متفاوت است. باتوجه به اينكه آسيب پذيري زنان در زندان بيشتر است بايد از آنان حمايت ويژه شود.»

رئيس سازمان زندان‌هاي كشور به ايرنا گفت: «باتوجه به اينكه 64درصد كساني كه در زندان به‌سر مي‌برند، متاهل هستند و از طرفي جامعه به سمت پير شدن پيش مي‌رود اما متأسفانه جامعه زندان به طرف جوان شدن پيش مي‌رود. ميانگين سن ورود به زندان در حال كاهش است و جواناني كه در زندان به‌سر مي‌برند حتما فرزنداني دارند، به همين منظور بايد توجه، رسيدگي و حمايت از آنها به‌عنوان يك كار اسلامي مورد توجه قرار گيرد تا آسيب بيشتري نبينند.» البته رئيس سازمان زندان‌ها آمار و جزئياتي از كاهش سن جمعيت زنداني كشور اعلام نكرد.

کد خبر 316573

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha