همشهری آنلاین: میلیون‌ها زائر از ۶۰ کشور جهان برای احیای مراسم اربعین حسینی روانه شهر کربلای معلی هستند.

کربلا

کربلا

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العالم، مسیر «یا حسین» بین شهر مقدس نجف اشرف و کربلای معلی مملو از صدها هزار زائر از داخل و خارج عراق است که در راه حرم مطهر امام حسین (علیه‌السلام) هستند.

از بغداد نیز که یک روز با پای پیاده تا کربلا راه است، دسته‌های زائران به راه افتاده‌اند و در طول این مسیر هیئت‌های حسینی از کشورهای مختلف جهان در حال خدمت‌رسانی به زائران هستند.

کربلا ۲

  • اربعین در عراق، روز پنجشنبه است

پایگاه خبری annabaa.org نوشت: حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، روز پنجشنبه 12 آذر ماه که در کشور عراق روز اربعین حسینی است را در تمامی استان‌های این کشور تعطیل اعلام کرد.

حیدرالعبادی همچنین، در سه استان نجف، کربلا و بابل، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه را تعطیل اعلام کرده است.

فارس به نقل از شبکه المنار نوشت: طبق گفته مقامات عراقی از 60 کشور برای شرکت در مراسم اربعین به عراق مردم به کربلای معلی آمده‌اند.

وزارت کشور عراق نیز بیش از 35 هزار نیروی امنیتی را برای پوشش امنیتی این مراسم به خدمت گرفته است؛ همچنین هفت هزار هیئت خدمات‌رسانی برای ارائه غذا و ما یحتاج پزشکی و درمانی زائران مشغول به کار شده‌اند.

شبکه «السومریه نیوز» عراق نیز گزارش داد که میلیون‌ها زائری که به کربلا آمده‌اند و روزها پیاده‌روی کرده‌اند هیچ نشانه‌ای از گرسنگی یا تشنگی و ضعف ندارند. همچنین از امنیت کربلا کاملا مطمئن هستند.

راهپیمایی اربعین تجسم کامل ایثار و از خودگذشتگی و کرامت است. مشاهده کسانی که پای کوفته شده زائران را ماساژ می‌دهند یا می‌شویند و یا هر خدمتی که از دست‌شان برآید دریغ نمی‌کنند، در هیچ کشور دیگری مشاهده نمی‌شود.

  • طولانی‌ترین نماز جماعت در عراق برگزار شد

به گزارش رسا، طولانی‌ترین صف نماز جماعت در مسیر نجف به کربلا با حضور هزاران زائر و با همکاری حوزه علمیه عراق برگزار شد.
این اقدام با این هدف صورت پذیرفت تا به همگان اعلام شود که مسئله حسینی منحصر بر هیچ گروه و قومیتی نیست بلکه این امر یک موضوع انسانی و حاوی پیام اسلام معتدل و به دور از هر گونه خشونت است.

در این نماز وحدت، هزاران نفر از زائران شهرها و کشورهای مختلف با قومیت‌ها و مذاهب گوناگون حضور به هم رساندند تا به همگان پیام وحدت اسلامی و نفی گفتمان قومیت‌گرایی را اثبات کنند. نمازگزاران در پایان نماز، برای نصرت و پیروزی مبارزان عراقی و سایر رزمندگان اسلامی در نبرد علیه دشمن تکفیری دعا کردند.

کد خبر 315812

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha