سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: استولتنبرگ،دبیرکل ناتو اقدام ترکیه را در انهدام جنگنده روسی دفاع از مرز خود خواند و بر حق آنکارا در دفاع از تمامیت ارضی خود تاکید کرد.

به گزارش سی ان ان، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در واکنش به بالا گرفتن تنش‌ها بین روسیه و ترکیه بر سر سرنگون کردن جنگنده ارتش روسیه که گفته شده فقط چند ثانیه وارد حریم هوایی ترکیه شده بود گفت: این چندمین بار در ماه‌های گذشته بود که حریم هوایی این کشور نقض می‌شد و ما داریم تلاش می‌کنیم جلوی تکرار چنین حوادثی را بگیریم.

دبیرکل ناتو درخصوص اقدام ترکیه افزود: « ترکیه در خط مقدم ناآرامی ها در منطقه و بویژه در عراق و سوریه قرار دارد و با توجه به آرایش شدید نظامی روسیه در منطقه چنین واکنشی دور از انتظار نیست.»

او درباره شکایت یونان درباره نقض حریم هوایی این کشور از سوی ترکیه هم، گفت: « ما به حریم هوایی همه کشورها احترام می‌گذاریم. اما ترکیه در شرایط پیچیده ای قرار دارد.»

استولتنبرگ افزود: «در نشست آْتی وزرای امور خارجه کشورهای عضو ناتو چگونگی تقویت ارتباط ارتش‌های عضو را بررسی می‌کنیم و این‌که چگونه از تکرار چنین حوادثی جلوگیری کنیم.»

او از آرایش شدید نظامی روسیه در سوریه و شرق مدیترانه ابراز نگرانی کرد و مدعی شد روسیه دارد اهدافی را در سوریه هدف قرار می دهد که هیچ ارتباطی با داعش ندارند.

کد خبر 315723

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha