همشهری آنلاین: شرکت ساعت‌سازی سواچ با همکاری شرکت ویزا پروژه‌ای را آغاز کرده‌اند که به واسطه آن دارندگان ویزاکارت‌ها در آمریکا، سوئیس و برزیل می‌توانند پرداخت‌های خود را با کمک ساعت جدید سواچ انجام دهند.

ساعت

براساس گزارش رويترز، در اين پروژه جديد دارندگان ويزاكارت مي‌توانند با به دست داشتن ساعت جديد سواچ كه بلامي نام دارد، پرداخت‌هاي خود را انجام دهند،‌ تراكنشي كه به پرداخت با مچ دست شهرت دارد.

سواچ

در اين پروژه كه از اوايل سال 2016 اجرايي خواهد شد، ساعت بلامي سواچ را مي‌توان در سرتاسر جهان و در هر نقطه‌اي كه دسترسي به ارتباطات نزديك يا NFC وجود دارد، براي پرداخت در مكان‌هايي كه ويزاكارت‌ها پذيرفته مي‌شوند،‌مورد استفاده قرار داد.

فروش اين ساعت جديد از ماه ژانويه در چين آغاز خواهد شد و پس از آن به آمريكا و سوئيس خواهد رفت. در چين نيز قرار است اين ساعت با همكاري يكي از برترين بانك‌هاي اين كشور، پرداخت با ساعت را از طريق شبكه NFC امكان‌پذير سازد.

ساعت جديد سواچ، يكي از مشهورترين شركت‌هاي ساعت‌سازي در سوئيس، داراي تراشه NFC است كه در زير صفحه عقربه ساعت قرار گرفته‌است و امكان پرداخت را با زدن ضربه‌اي كوچك به ساعت فراهم مي‌آورد. قيمت اين ساعت درحدود 100 دلار اعلام شده‌است. نام بلامي برگرفته از نام نويسنده آمريكايي ادوارد بلامي است كه اولين‌بار در رماني به نام  "وارونه نگريستن 2000-1887" جهاني خيالي را متصور شد كه در آن كارت‌هاي اعتباري و بانكي جايگزين پول نقد خواهد شد.

علاوه براين پروژه،‌شركت سواچ قصد دارد به كارزار ساعت‌هاي هوشمند قدم گذاشته و با رقباي سرسختي مانند اپل دست و پنجه نرم كند و سلاحش براي پيروزي در اين ميدان نگاه متفاوتي است كه به ساعت‌هاي هوشمند دارد. سواچ قصد دارد مجموعه ساعت‌هاي هوشمندش را سال آينده و در آستانه آغاز المپيك ريودژانيرو عرضه كند.

کد خبر 315615

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha