روز گذشته از فعالیت دستفروشان و بساط‌گستران خیابان ۱۵خرداد جلوگیری شد. اقدامی که پیش از این به‌عنوان یکی از بخش‌های طرح انضباط شهری عنوان شده بود و مسئولان شهرداری گفته بودند به‌دلیل اعتراض کسبه و شهروندان آن را عملی خواهند کرد.

مجتبي عبداللهي معاون خدمات شهري شهرداري پيش از اين اعلام كرده بود كه طي بررسي‌ها و شناسايي اين دستفروشان فقط بخشي از آنها نيازمند واقعي هستند كه اين افراد نيز ساماندهي خواهند شد تا فعاليتشان همچنان ادامه يافته و مشكل معيشتي پيدا نكنند.

عابد ملكي، شهردار منطقه12 كه از صبح ديروز به همراه يگان حفاظت شهرداري در بازار تهران و معبر 15خرداد حضور داشت اعلام كرده كه فضا براي فعاليت دستفروشاني كه در سامانه ثبت نام كنند فراهم خواهد شد و اين افراد مي‌توانند فعاليت خود را در قالب روزبازار و شب‌بازار و طبق برنامه تعيين شده ادامه دهند.

به گفته وي، ثبت‌نام از دستفروشان در شهرداري ناحيه2 منطقه 12در خيابان امام خميني‌(ره) آغاز شده است و تا‌كنون 700دستفروش ثبت‌نام كرده‌اند تا در برنامه طرح ساماندهي شهرداري شركت كنند.

پاساژ پروانه از نمونه‌هاي موفق در ساماندهي دستفروشان است كه به‌گفته شهردار منطقه 12تلاش خواهد شد مواردي از اين دست در تهران براي فعاليت دستفروشان راه‌اندازي شود.

اما ظاهرا اعتراض شهروندان و كسبه در هفته‌هاي اخير به‌دليل افزايش تعداد دستفروشان بازار بيشتر شده كه به گفته ملكي اين موضوع به‌دليل فسخ قرارداد با پيمانكار قبلي و فاصله ايجاد شده تا حضور پيمانكار جديد بوده است. ظاهرا برخي مأموران قبلي تخلفاتي مانند دريافت وجه نقد از بساط‌گستران داشته‌‌اند.

رضا قديمي، مديرعامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهرداري نيز اعلام كرده كه 2محور باب‌همايون و پياده‌راه 17شهريور، ميزبان دستفروشان خواهد بود و بساط‌گستراني كه در اين طرح ثبت نام كرده‌اند مي‌توانند در روز بازارها و شب ‌بازارهاي تعيين شده فعاليت كنند.

ساعت 17تا 22:30زماني است كه شهرداري اجازه گسترده شدن بساط دستفروشان را در مكان‌هاي تعيين شده اعلام كرده است.

کد خبر 315444

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha