همشهری آنلاین: آلودگی هوا در ‍پکن روز شنبه ۲۸ نوامبر (۸ آذر) از میزان‌های خطرناک فراتر رفت و علیرغم تلاش‌ها برای پاک کردن هوای آلوده، مه‌دود بخش‌های بزرگی از چین را فراگرفت.

Beijing۲

به گزارش آسوشیتد‍پرس سفارت آمریکا در پكن ظهر روز شنبه گزارش کرد که میزان ذرات معلق ريز سمی PM2.5 (ذرات معلق به‌اندازه ۲.۵ میکرون) به ۳۹۱ میکروگرم در مترمکعب رسیده است. سازمان جهانی بهداشت می‌گوید میزان ایمن این ذرات معلق حداکثر ۲۵ میکروگرم در مترمکعب است.

پكن از روز جمعه در مه‌دود خاکستری پوشیده شده و قابلیت دید به چند صد متر کاهش یافته است.

 وزارت حفاظت محیط‌ زیست چین پیش‌بینی کرده است که آلودگی شدید در منطقه کلانشهری پکن، بخش غربی ایالت شاندونگ و بخش شمالی ایالت هنان تا روز سه‌شنبه ادامه پیدا کند و پس از آن انتظار می‌رود که بادهای قوی از شمال آلاینده‌های هوا را پراکنده کنند.

این وزارت به مردم توصیه کرد در خانه بمانند.

مقامات سوزاندن زغال‌سنگ برای گرمایش در زمستان را مقصر عمده آلودگی هوا می‌دانند.

 وزارت محیط زیست گفت که گروه‌هایی را برای وارسی خروجی‌های غیرقانونی گازهای آلاینده به‌وسیله کارخانه‌ها در چندین شهر شمال چین اعزام کرده است.

مقامات چینی در گذشته برای حل مشکل آلودگی هوا کارخانه‌ها را تعطیل کرده و نیمی از خودروها از وارد شدن به خیابان‌ها منع کرده‌اند.

اما این اقدامات شدید باعث اختلال در زندگی روزمره می‌شوند و فقط هنگامی به کار می‌روند که دولت احساس کند لازم است تصویر بهتری از کشور به دنیا نشان دهد، مانند زمان‌هایی که چین میزبان رهبران جهانی یا رویدادهای بزرگ بین‌المللی است.

 

 

کد خبر 315425

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha