همشهری آنلاین: ژائو هاولانژ، رئیس سابق فیفا که به علت مشکلات تنفسی در بیمارستانی در ریودوژانیرو در برزیل بستری شده بود، از بیمارستان مرخص شد.

Havelange

به گزارش آسوشیتدپرس هاولانژ برزیلی 99 ساله که در سال 1998 ریاست فیفا را به سپ بلاتر سپرد، یک سال پیش نیز برای مشکل مشابهی بستری شده بود.

بیمارستان ساماریتاتو در ریو روز جمعه 29 نوامبر (8 آذر) در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرده بود: «او در وضعیت پایداری قرار دارد.»

گزارش‌ها درباره حال هاولانژ در ابتدا روز پنجشنبه منتشر شد، گرچه بیمارستان گفت که هاولانژ از یک هفته پیش از 17 نوامبر بستری شده است.

هاولانژ روز شنبه پس از 12 روز بستري از بيمارستان مرخص شد. اين بيمارستان اطلاعي درباره وضعيت هاولانژ هنگام مرخص شدن منتشر نكرد.

هاولانژ که برای 24 سال ریاست فیفا را به عهده داشت، در سال‌های اخیر موضوع بحث‌ها درباره اتهامات فساد شده بود. او در سال 2011 از کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) استعفا کرد، و مشکلات نامشخص پزشکی را دلیل استعفایش را اعلام کرد.

او با این استعفا از معلق شدن احتمالی به خاطر اتهام گرفتن حق و حساب از ISL (ورزش و تفریح بین‌المللی)‌ ،همکار بازاریابی فیفا، رهایی یافت.

هاولانژ پس از استعفا از IOC مجبور شد در سال 2013 از مقام ریاست افتخاری فیفا هم کناره بگیرد.

کد خبر 315421

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha