عاملان ۲ جنایت هولناک خانوادگی در مشهد، ۲ مرد بودند که به‌خاطر بیکاری‌شان مدام از سوی همسرشان سرزنش می‌شدند.

متهمان

در نخستين جنايت مرد جوان همسر و دختر 14 ماهه اش را به قتل رساند و دومين جنايت با قتل زن 30 ساله همراه شد.
شامگاه چهارشنبه 4آذرماه، ساكنان آپارتماني در بلوار صباي مشهد با پليس تماس گرفتند و از انتشار بوي تعفن از خانه‌ همسايه‌شان خبر دادند. تيمي از مأموران راهي آنجا شدند اما هر چه زنگ زدند، كسي در را باز نكرد. آنها با دستور قاضي سيدجواد حسيني، بازپرس ويژه قتل مشهد در خانه را باز كرده و وارد آنجا شدند و به محض ورود با بدن بي‌جان و غرق خون زن جواني روبه‌رو شدند. اين در حالي بود كه داخل اتاق خواب نيز جسد دختر 14ماهه او به چشم مي‌خورد.

بررسي‌ها از اين حكايت داشت كه حدود 48ساعت از قتل زن جوان و كودكش مي‌‌گذرد. اين در حالي بود كه از شوهر وي خبري نبود و وقتي مأموران با تلفن همراهش تماس گرفتند، خاموش بود. مأموران در ادامه متوجه شدند كه مقتول و شوهرش سال‌ها بچه‌دار نمي‌شدند و مدت‌ها نزد پزشكان مختلف مي‌رفتند تا اينكه در نهايت حدود 14‌ماه پيش، دخترشان به دنيا آمده بود. با اين حال اين زن و شوهر از مدتي قبل با هم دچار اختلاف شده بودند و علت آن نيز بيكاري مرد خانه بود.

با اين اطلاعات شكي باقي نماند كه جنايت از سوي مرد خانه صورت گرفته است و دستور بازداشت او صادر شد. مأموران راهي خانه پدر وي شدند اما بررسي‌ها نشان مي‌داد كه اين مرد 2روز پيش درحالي‌كه آشفته بوده به خانه پدرش رفته و پس از لحظاتي آنجا را ترك كرده و ديگر كسي وي را نديده است.

در چنين شرايطي، قاضي حسيني با دادن آموزش‌هاي لازم به خانواده متهم از آنها خواست كه درصورت تماس پسرشان، او را ترغيب كنند كه خود را تسليم كند. چند روز از اين ماجرا گذشته بود تا اينكه بعدازظهر جمعه، مأموران پليس باخبر شدند كه متهم تحت تعقيب پس از چند روز فرار به شهرهاي مختلف به مشهد برگشته است.

به اين ترتيب محل تردد او شناسايي و وي درحالي‌كه در يكي از خيابان‌ها سوار خودرو بود، به محاصره پليس درآمد و دستگير شد. او پس از انتقال به اداره آگاهي به قتل همسر و دخترش اعتراف كرد و گفت: مدتي بود كه بيكار بودم و به همين دليل بين من و همسرم اختلاف به‌وجود آمده بود. اين اختلافات تا جايي پيش رفت كه يك روز قبل از جنايت با هم دچار درگيري لفظي شديم و مشاجره كرديم. هر چند مشاجره‌مان پايان يافته بود اما من از همسرم كينه به دل گرفته بودم.

آن شب خوابيديم و صبح كه بيدار شدم، همسر و دخترم هنوز در خواب بودند. به ياد شب قبل افتادم و حرف‌هايي كه بين ما رد و بدل شده بود. همسرم تهديدم كرده بود كه اگر دنبال كار نروم، ديگر اجازه نمي‌دهد كه وارد خانه شوم. همه حرف‌هايش توي ذهنم بود كه به آشپزخانه رفتم. چكش را برداشتم و به سراغ همسرم رفتم و درحالي‌كه او خواب بود، با ضربات چكش، وي را به قتل رساندم.

همان لحظه دخترم بيدار شد و گريه مي‌كرد. كنترلم را از دست داده بودم و دستم را روي دهانش گذاشتم و او را هم به قتل رساندم. پس از آن از خانه فرار كردم. ابتدا به خانه پدرم رفتم اما نتوانستم مدت زيادي در آنجا بمانم. براي همين به تهران گريختم و از آنجا راهي شيراز شدم تا اينكه به‌دنبال تماس‌هاي خانواده‌ام تصميم گرفتم به مشهد برگردم و دستگير شدم. پس از اعترافات مرد جوان، قاضي پرونده براي او قرار بازداشت صادر كرد و وي براي ادامه تحقيقات راهي اداره آگاهي شد.

  • قتل در خانه روستايي

دومين جنايت اما در يكي از روستاهاي اطراف مشهد رخ داد. بامداد جمعه گذشته به قاضي سيدجواد حسيني خبر رسيد كه زن جواني در خانه‌اش با ضربات چوب به قتل رسيده است. وقتي بازپرس جنايي و كارآگاهان پليس راهي محل جنايت شدند معلوم شد كه مقتول زني 30ساله‌ است كه زماني كه در خانه تنها بوده به قتل رسيده است.

در همان ابتدا سرنخ‌هايي به‌دست آمد كه ذهن قاضي جنايي را به سمت شوهر اين زن برد. مثلا خانه قرباني در محلي پرتردد بود و ورود فرد غريبه به آنجا بدون اينكه باعث سر و صداي مقتول شود، بعيد به‌نظر مي‌رسيد. يا اينكه هيچ سرقتي از داخل خانه صورت نگرفته بود و آن روز شوهر اين زن بچه‌هايش را به بهانه ديدن پدربزرگشان به خانه پدرشان برده بود تا كسي داخل خانه نباشد.

بنابراين دستور بازداشت شوهر مقتول صادر و بازجويي از او آغاز شد تا اينكه وي روز گذشته به قتل همسرش اعتراف كرد. اين مرد گفت: 2سال بود كه بيكار بودم. در اين مدت پدرم خرج زندگي‌مان را مي‌داد. او 150راس گوسفند به من داده بود كه بتوانم زندگي‌ام را بچرخانم اما من همه گوسفندها را فروختم و پولش در مدت كوتاهي تمام شد تا جايي كه براي خريد هديه براي دخترم مجبور شدم طلاهاي همسرم را بفروشم.

متهم ادامه داد: همه اينها باعث شد كه بين من و همسرم اختلاف به‌وجود بيايد. بعدازظهر پنجشنبه بود كه بچه‌هايم را به خانه پدرم بردم. هنگام برگشتن به خانه سراغ يكي از اقوام رفتم و درخواست 5ميليون تومان به‌عنوان قرض كردم تا با آن براي همسرم طلا بخرم اما او پولي نداشت كه به من قرض بدهد. به خانه برگشتم و توي فكر بودم كه چشمم به يك چوبدستي در حياط افتاد. آن را برداشتم و وارد خانه شدم. همسرم داخل خانه خوابيده بود. انگار كنترلي بر رفتارم نداشتم و به طرفش رفتم و با ضربات چوب او را به قتل رساندم. پس از آن هم خواستم وانمود كنم كه قاتل فرد ديگري است اما موفق نشدم. براساس اين گزارش، مرد جوان با قرار بازداشت در اختيار اداره آگاهي قرار گرفت و تحقيقات تكميلي در اين پرونده ادامه دارد.

کد خبر 315408

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha