همشهری آنلاین: فابیو آزودو مدیر کل فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) اعلام کرد که به احتمال زیاد ممنوعیت ورود بانوان به سالن‌های ورزشی در ایران در اواسط فوریه برداشته می‌شود.

فابیو آزودو

به گزارش ایسنا و به نقل از Inside the games، از سال 2012 ممنوعیت حضور بانوان در سالن‌های مسابقات والیبال در ایران اجرا شده است.

بعد از این اتفاقات، فدراسیون جهانی با مقامات ایرانی رایزنی کرد و در ماه نوامبر سال گذشته اعلام کرد که دیگر هیچ میزبانی را به ایران نخواهد داد مگر اینکه این قانون برداشته شود.

با این حال ماه گذشته میزبانی تور جهانی والیبال ساحلی مردان به ایران داده شد که قرار است این مسابقات از تاریخ 14 تا 19 فوریه برگزار شود.

این مسابقات قرار است در جزیره کیش برگزار شود. در ماه ژوئن نیز قرار است تعدادی از مسابقات لیگ جهانی والیبال در تهران برگزار شود.

آوزدو که مسوول پیگیری این مشکل بوده اعلام کرد که FIVB سیاست دیگری را برای حل مشکل ایران در پیش گرفته و امیدوار است که این روش بتواند مشکل ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را در ایران حل کند.

FIVB امیدوار است که تا قبل از شروع مسابقات والیبال ساحلی مردان در کیش این ممنوعیت برداشته شود.

آوزدو در مصاحبه خود با Inside the games گفت: آخرین خبر این است که ما با مقامات ایرانی رایزنی کرده‌ایم تا مشکل حضور بانوان در سالن‌های مسابقاتی والیبال را حل کنیم. رایزنی‌ها هنوز ادامه دارد و ما امیدواریم که قبل از مسابقات ساحلی در کیش نتیجه مثبتی بگیریم. FIVB به میزبانی‌ها در ایران ادامه می‌دهد زیرا ما تصور می‌کنیم که گرفتن میزبانی‌ها باعث می‌شود که امکان و فرصت رایزنی با ایران را نداشته باشیم.

آوزدو در صحبت‌های خود افزود: FIVB و سازمان‌های حقوق بشر یک هدف را دنبال می‌کنند. ما از این سازمان‌ها خواسته‌ایم تا با ما برای حل مشکل همکاری کنند.

کد خبر 315389

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha