همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به افزایش دمای استان‌های اردبیل و گیلان در روز یکشنبه، از پایداری جو هوا در اکثر نقاط کشور و غبارآلود شدن هوا در ۴ استان کشور خبر داد و افزود: از روز سه‌شنبه با ورود یک سامانه بارشی به کشور در غرب و شمال غرب ابرناکی و بارش شروع خواهد شد.

به گزارش ايسنا، احد وظیفه در اين باره افزود: بر اساس داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی، امروز با شمالی شدن جریان‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل کاهش دما و روز یکشنبه با جنوبی شدن جریانات، افزایش دما و وزش باد نسبتا شدید جنوبی در استان‌های اردبیل و گیلان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بعدازظهر روز یکشنبه در برخی مناطق جنوب شرق کشور،‌ در استان هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر، وزش باد،‌ رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق پیش بینی می‌شود، افزود: این موج روز دوشنبه در شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان فعال خواهد بود. روزهای یکشنبه و دوشنبه در سایر مناطق کشور جو پایدار خواهد بود که سبب انباشت آلاینده‌های جوی کاهش کیفیت و غبار آلود شدن هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج،‌ اصفهان و اراک خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور در ادامه اظهارکرد: از روز سه‌شنبه با ورود یک سامانه بارشی به کشور در غرب و شمال غرب ابرناکی و بارش شروع خواهد شد، همچنین طی روزهای شنبه و یکشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

وظیفه در مورد وضعیت هوای استان تهران گفت: آسمان امروز تهران، کمی ابری، در پاره‌ای نقاط غبار محلی، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 17 و 6 درجه سانتیگراد است، همچنین آسمان این استان در روز یکشنبه، کمی ابری، در پاره‌ای نقاط غبار‌آلود و در روز دوشنبه، کمی ابری و غبار‌آلود، اوایل شب افزایش ابر و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 16 و 5 و 17 و 6 درجه سانتیگراد خواهد بود.

 

کد خبر 315376

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha