همشهری آنلاین: فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست ضمن اشاره به افزایش ۱۰ درصدی متخلفین دستگیر شده در شش ماهه نخست سال ۹۴ نسبت به همین مدت در سال ۹۳، از کاهش ۱۱ درصدی پرونده‌های قضایی تخلفات زیست محیطی در این مدت خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا خیلدار

به گزارش ايسنا، سرهنگ حمیدرضا خیلدار با اشاره به این که در شش ماهه اول سال 94 نسبت به همین مدت در سال 93، صید غیرمجاز آبزیان 130 درصد رشد داشته‌ است، گفت: در این بازه زمانی در شکار غیر مجاز پرندگان 42 درصد کاهش و در شکار غیر مجاز پستانداران 55 درصد افزایش داشته‌ایم.

وی با بیان این که زنده‌گیری پرندگان در شش ماهه اول سال 94، 97 درصد افزایش داشته است، افزود: در این مدت شاهد افزایش 67 درصدی زنده‌گیری پستانداران و 101 درصدی نگه‌داری و خرید و فروش حیات وحش زنده و غیرزنده بوده‌ایم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با اشاره به این که در شش ماهه اول سال 94، سلاح غیرمجاز کشف شده 13 درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: سلاح مجاز کشف شده 7 دهم درصد و سلاح جنگی کشف شده 41 درصد کاهش داشته است.

خیلدار با بیان این که در این مدت آلودگی محیط زیست 12 درصد افزایش داشته است، افزود: تخریب محیط زیست 18 درصد کاهش داشته اما آتش‌سوزی‌ها 22.7 درصد افزایش یافته است.

وی در پایان با اشاره به این که در شش ماهه نخست سال 94 نسبت به همین مدت مشابه آن در سال 93، تعداد کل متخلفین دستگیر شده 10 درصد افزایش یافته است، گفت: در این بازه زمانی وضعیت پرونده‌های قضایی تخلفات زیست محیطی 11 درصد کاهش داشته است. 

کد خبر 315323

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha