همشهری آنلاین: جرج اوزبورن، وزیر خزانه‌داری بریتانیا وعده داد که در سال مالی آینده ۶ میلیارد پوند (۹ میلیارد دلار) بودجه بیشتر به سرویس ملی بهداشت (ان‌چ‌اس) اختصاص دهد.

دولت بریتانیا چند روز پس از آنکه پزشکان جزء با اکثریت مطلق رأی به اعتصاب دادند، به دنبال آن است که نشان دهد به بخش بهداشت اولویت می‌دهد.

به گزارش بلومبرگ حزب حاکم محافظه‌کار در مانیفستش برای انتخابات در ماه مه وعده داده است که تا سال 2020 اعتبارات بهداشتی تا 10 میلیارد پوند به ارزش واقعی افزایش دهد و به ان‌اچ‌اس امکان دهد تا طرحی پنج‌ساله را برای آینده این سرویس به اجرا درآورد. 6 میلیارد از این 10 میلیارد پوند تا پایان سال مالی 17- 2016 تحویل می‌شود و 4.8 میلیارد پوند اعتبار مالی در هر سال در طول پنج سال آینده تخصیص داده خواهد شد.

وزارت بهداشت بریتانیا می‌گویند این افزایش اعتبار به ارزش واقعی به ارائه خدمات بهداشتی مداوم در هفت روز هفته از لحاظ مراقبت‌های اولیه و بیمارستانی کمک خواهد کرد و تضمین خواهد کرد که با کمک 5000 پزشک عمومی اضافی و سرمایه‌گذاری 750 میلیون پوندی در یک قرارداد جدید ملی اختیاری، خدمات پزشکی عمومی در بعدازظهرها و تعطیلات آخر هفته هم به مردم ارائه شود.

اوزبورن در بيانيه‌اي در روز چهارشنبه 26 نوامبر (4 آذر) دراین‌باره گفت: «هنگامی می‌توان ان‌اچ‌اس قوی داشت که اقتصادی قوی داشت و به همین خاطر است که ما تصمیمات مشکل موردنیاز برای کاهش کسر بودجه را گرفته‌ایم و داریم امنیت اقتصادی لازم را تأمین می‌کنیم تا بتوانیم به پرداخت 10 میلیارد پوند دیگر به ان‌اچ‌اس تا سال 2020 متعهد شویم. این تعهد مالی به این معناست که من دارم برای پنج سال آینده بودجه‌ای نیم تریلیارد پوندی را به وزارت بهداشت پرداخت می‌کنم،‌ یعنی بزرگترین تعهد مالی از هنگام ایجاد ان‌اچ‌اس در سال 1948.»

تاکید وزیر خزانه‌داری بریتانیا بر تمایل دولت به سرمایه‌گذاری در ان‌چ‌اس در حالی صورت می‌گیرد که روابط دولت با کارکنان نظام سلامت این کشور پرتنش باقی مانده است.

پزشکان جزء در حال برنامه‌ریزی برای اعتصاب در اعتراض به طرح‌های جرمی هانت، وزیر بهداشت، برای اعمال قراردادهای جدید با آنان برای تغییر شیوه پرداخت دستمزدشان و کاهش پاداش برای کار در آخر هفته هستند. دولت محافظه‌کار قصد دارد که خدمات مراقبت‌بهداشتی را روزهای تعطیل آخرهفته، شنیه و یکشنبه، در دسترس همه مردم قرار دهد.

انجمن پزشکی بریتانیا می‌گوید طرح‌های وزیر بهداشت حفاظ‌های مربوط به حداکثر ساعات کاری پزشکان را بر خواهد داشت و به این ترتیب جان بیماران به خطر خواهد افتاد.

بر اساس گزارش وزارت خزانه‌داری بریتانیا، این افزایش بودجه به ان‌اچ‌اس امکان خواهد داد تا 800000 مورد عمل جراحی و درمان بیشتر، 2 میلیون آزمایش تشخیصی بیشتر و 5.5 میلیون ویزیت سرپایی بیشتر ارائه کند و 2 میلیارد پوند بیشتر صرف داروهای جدید کند.

کد خبر 315292

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha