مامور جوان کلانتری وقتی راهی ماموریت شبانه شد، تصورش را نمی‌کرد این آخرین ماموریت زندگی‌اش باشد.

حوادث

ساعت 1:30بامداد پنجشنبه تلفن كلانتري بخش بهنمير از توابع شهرستان بابلسر به صدا درآمد و از آن سوي خط صداي مردي به گوش رسيد كه درخواست كمك داشت. اين مرد مدعي بود كه يكي از اشرار منطقه در حوالي ميدان اصلي شهر به او حمله و وي را تهديد به قتل كرده است.

به‌دنبال اين تماس، استواريكم، سيدمحمد عبدي به همراه يكي از سربازان سوار خودروي كلانتري شد و به طرف ميدان اصلي شهر راه افتاد. تماس گيرنده مدعي بود كه مرد شرور سوار بر يك خودروي پرايد است و سلاح شكاري در‌اختيار دارد و مأمور جوان هنوز به ميدان شهر نرسيده بود كه خودرويي را با همان مشخصات، توجه‌اش را جلب كرد. او به راننده پرايد دستور ايست داد و خودرو توقف كرد.

درحالي‌كه سرباز جوان پشت فرمان خودروي كلانتري نشسته بود، استواريكم عبدي پياده شد تا براي بازرسي خودروي مشكوك به سمتش برود. او به يك‌قدمي خودروي مورد نظر رسيده بود كه ناگهان صداي شليك گلوله‌ فضا را پر كرد و مأمور جوان روي زمين افتاد. خودروي پرايد با سرعت از محل دور شد و سرباز جوان با ديدن اين صحنه به كمك استواريكم عبدي شتافت. او ماجرا را به مركز گزارش كرد و استوار جوان را به‌خودروي كلانتري منتقل كرد و راه بيمارستان را در پيش گرفت. اما استواريكم عبدي زماني روي تخت بيمارستان قرار گرفت كه ديگر دير شده بود او به‌علت شدت جراحاتي كه ديده بود، به شهادت رسيد.

به‌دنبال اين حادثه، تحقيقات مأموران براي دستگيري عامل اين جنايت شروع شد. نخستين كسي كه تحت بازجويي قرار گرفت، فرد تماس گيرنده با كلانتري بود. اين مرد كه خود او نيز از اشرار منطقه است مدعي شد كه شب حادثه او و 2 نفر از دوستانش با يكي ديگر از اشرار منطقه دچار اختلاف شده بودند كه در نهايت فرد شرور درحالي‌كه سوار بر يك خودروي پرايد بوده به سراغ آنها رفته و با اسلحه شكاري آنها را تهديد به قتل كرده و وي نيز در تماس با كلانتري درخواست كمك كرده بود.

از آنجا كه مأمور كلانتري با شليك سلاح شكاري به شهادت رسيده بود، شكي باقي نماند كه عامل اصلي اين جنايت همان شرور مسلح است. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه اين مرد مجرمي سابقه‌دار بوده كه به‌تازگي با دريافت مرخصي از زندان آزاد شده بود. با شناسايي هويت او، جست‌وجو براي دستگيري وي ادامه يافت تا اينكه شامگاه پنجشنبه و در كمتر از 20ساعت مخفيگاه وي شناسايي و به محاصره پليس درآمد.

مرد شرور بدون هيچ مقاومتي در يك عمليات ضربتي دستگير شد و براي انجام تحقيقات تكميلي به اداره پليس انتقال يافت. به‌گفته دادستان بابلسر، علاوه بر اين مرد، 3نفر ديگري كه در اين ماجرا نقش داشتند نيز دستگير شده‌اند و تحقيقات از متهمان ادامه دارد.
در همين حال صبح ديروز، مراسم تشييع پيكر استواريكم عبدي در شهرستان بابلسر برگزار شد. او كه متولد سال 68 بود، پس از چند سال خدمت در جنوب كشور به‌تازگي به استان مازندران منتقل شده بود و تنها 2‌ماه از ازدواجش مي‌گذشت كه به شهادت رسيد.

کد خبر 315265

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha