همشهری آنلاین: مراسم تشییع پیکر مرحوم غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان روز جمعه با حضور انبوه نمازگزاران تهرانی در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

پیکر مرحوم رکن آبادی پس از تشییع توسط نمازگزاران تهرانی در امامزاده ۵ تن لویزان به خاک سپرده شد

به گزارش ایرنا، بعد از مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه تهران، نماز میت بر پیکر مرحوم غضنفر رکن آبادی به امامت آیت الله موحدی کرمانی در مصلای امام خمینی (ره) اقامه شد.

مردم خداجو و نمازگزار پایتخت با پرچم های سه رنگ جمهوری اسلامی و پرچم زرد رنگ منقش به حزب الله با شعارهایی همچون 'این گل پرپر شده، هدیه به رهبر شده' ، 'لعنت بر آل سعود'، 'مرگ بر آمریکا'، و 'مرگ بر اسرائیل' پیکر این مهاجر الی الله را تا درب اصلی مصلا تشییع کردند.

حضور زنان و مردان نوجوان، جوان و سالخورده همراه با خانواده های خود در این مراسم جلوه خاصی به این مراسم بخشیده بود.

در این مراسم علاوه بر نمازگزاران تهرانی، مقام های عالی کشوری و لشگری حضور داشتند.

 پیکر آن مرحوم در امام زاده پنج تن لویزان به خاک سپرده شد.

مرحوم غضنفر رکن آبادی مهر ماه امسال در فاجعه منا که در آن 462 نفر ایرانی با سوتدبیر دولت سعودی جان باختند مفقود شده بود.

پیکر آن مرحوم به تازگی شناسایی و صبح روز جمعه از طریق فرودگاه مهرآباد وارد تهران شد.

 

  • حدادعادل درمراسم خاکسپاری رکن‌آبادی: شهادت در منا پاداش جهاد رکن آبادی بود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: رکن آبادی حقیقتا جان بر کف بود و شهادت در منا پاداش یک عمر جهاد او است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حداد عادل در مراسم تدفین مرحوم غضنفر رکن آبادی از دیپلمات های ارشد وزارت امورخارجه که عصر امروز در امامزاده ۵ تن لویزان برگزار شد طی سخنانی با صلوات و درود به روح آن مرحوم گفت: رکن آبادی همان دیپلماتی بود که انقلاب اسلامی می خواست و کاملا در تراز و شأن جمهوری اسلامی بود.

مشاور عالی رهبر انقلاب افزود: رکن آبادی در عمل و در فعالیتش آن گونه بود که رهبری می فرمودند و وی در سنگر وزارت خارجه جهاد می کرد.

حداد عادل با اشاره به سالها حضور رکن آبادی در سوریه و لبنان گفت: او حقیقتا جان بر کف بود و شهادت در منا پاداش یک عمر جهاد او است؛ چرا که خدا گلچین می کند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار داشت: آخرین بار او را در مراسم بزرگداشت سردار شهید حسن شاطری زیارت کردم که او هم از مجاهدین در لبنان بود و انشاالله خدا هر دوی آنها را رحمت کند.

وی در پایان سخنان خود ضمن تبریک و تسلیت به خانواده این شهید گفت: انشاالله این خون های مظلوم پاسخ درخوری به آل سعود در سوریه، یمن و بحرین خواهند داد

کد خبر 315258

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha