پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۰
۰ نفر

شهردار تهران درنشستی با نخبگان و استعدادهای برتر بسیج علمی تهران درسخنانی تأکید کرد که فرهنگ بسیج تاریخ مصرف ندارد و تا مسئولیت پذیری، خدمت به خلق خدا، مبارزه با فساد و کار برای پروردگار هست بسیج هم هست.

قالیباف

محمدباقر قاليباف با ابراز خوشحالي بابت نامگذاري اين هفته به نام مخلص‌ترين نيروهاي كشور گفت: مهم‌ترين ويژگي بسيجيان اين است كه رضايت خداوند متعال را از آغاز تا انتهاي فعاليت‌هاي خود مدنظر قرار مي‌دهند. وي با اشاره به اينكه بسيج در نگاه سازماني تبلور عيني مشاركت در تمام عرصه‌هايي است كه نظام اسلامي و مردم به آن نياز دارند، گفت: بسيج در يك نظام اسلامي از خلق خدا گره‌گشايي مي‌كند ضمن اينكه بارها تأكيد كرده‌ام به هيچ عنوان نبايد واژه مستضعفين از ادامه اسم بسيج حذف شود.

قاليباف با طرح اين سؤال كه آيا جنگ، فرهنگ بسيج را به‌وجود آورد يا فرهنگ بسيجي جنگ را اداره كرد، گفت: به اعتقاد بنده اين دو در آن دوران لازم و ملزوم يكديگر بودند و اگر فرهنگ بسيج نبود بعد از دوران دفاع‌مقدس فرهنگ شهادت و ايثار دفن مي‌شد. به گفته شهردار تهران در حال حاضر ما وارث فرهنگ جهادي و بسيجي در كشور هستيم به اين معني كه ديگر كسي حرف از ما قبول نمي‌كند بلكه بايد با كار خود از اسلام و انقلاب و آرمان‌هايمان دفاع كنيم تا ازسوي مردم پذيرفته شود.

يكي ديگر از تأكيدات قاليباف درجمع بسيجيان اين بود كه ما بايد مولد و توليد‌كننده باشيم و بتوانيم قدرت، ثروت، معرفت و منزلت توليد كنيم و مهم‌تر از همه مواظب باشيم غفلت نكنيم، همچنين اگر در كارهايمان دقت نداشته باشيم قطعا متضرر خواهيم بود. وي از وجود 2 منكر و معروف در يك نظام اسلامي سخن گفت و درتوضيح آن گفت: منكر فقرو تكاثر را نبايد داشته باشيم و درعوض نيازمند 2‌معروف تعليم و تكريم در جامعه اسلامي هستيم.

قاليباف همچنين ‌نظام اداري كشور را كهنه و از بين رفته دانست كه خلاقيت را از بين برده و اجازه نمي‌دهد كه فرهنگ بسيجي در آن نفس بكشد. از نظر شهردار تهران، فرهنگ بسيج و بسيجيان مي‌توانند نظام اداري را اصلاح كنند. شهردار تهران با بيان اينكه پايان دوران دفاع‌مقدس، پايان دوران مبارزه نبوده و نخواهد بود، افزود: هيچ فرقي بين مذاكرات اخير سياستمداران ما با مبارزه با آمريكا نبود و اين مذاكرات عين مبارزه بود.

کد خبر 315174

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha