همشهری آنلاین: بهرام عظیمی که با انیمیشن های راهنمایی و رانندگی و خلق شخصیت های سیاساکتی و داوودخطر مورد توجه مردم قرار گرفت این روزها با تولید مجموعه «سالم و ناسالم» برای انتقال پیام های سلامتی خبرساز است.

انیمیشن

به گزارش مهر؛ بهرام عظیمی نویسنده و کارگردان انیمیشن درباره ساخت مجموعه «سالم و ناسالم» گفت: چهار قسمت از مجموعه انیمیشن های «سالم و ناسالم» برای پخش در شبکه‌های سراسری تولید شده و در زمان‌های متفاوت روی آنتن شبکه نسیم رفته است.

این کارگردان و نویسنده سینمایی با تاکید بر اینکه انیمیشن‌هایی از این دست برای دیده شدن ساخته می‌شوند و زمان و شبکه پخش‌کننده نقش مهمی در انتقال تاثیر محتوایی آن دارد، بیان کرد: به همین دلیل این آثار اگر بین برنامه‌های ورزشی یا سریال‌های پربیننده که افراد بیشتری مخاطب تلویزیون هستند روی آنتن بروند مناسب تر است. طی این سال‌ها هم اغلب انیمیشن‌هایی که تاثیرگذاری بالایی داشتند علاوه بر تکنیک خوب به خاطر تعداد پخش بالایشان موفق بوده‌اند.

عظیمی درباره چگونگی شکل گیری این اثر اظهار کرد: من به دعوت دکتر محمدهادی ایازی قائم مقام وزیر در امور مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه‌های حوزه سلامت کشور در این همایش حضور داشتم و به واسطه سابقه آشنایی پانزده ساله و همکاری های گذشته در نیروی انتظامی و شهرداری تهران، دکتر ایازی پیشنهاد داد اگر ایده ای در رابطه با موضوع همایش در ذهن دارم مطرح کنم.

وی با اشاره به اینکه در نتیجه گفتگوی آن روز مجموعه انیمیشن «سالم و ناسالم» شکل گرفت، عنوان کرد: این آثار ابتدا با نظارت دکتر شهرام رفیعی فر مدیر دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت و بعد از طریق موسسه آوای هنر سلامت که باهدف تولید کارهای سینمایی و تلویزیونی برای بالابردن سطح دانش مردم درحوزه سلامت آغاز به کار کرد، تولید شد و در حال حاضر با نظارت دکتر ابراهیم داروغه زاده ۳ قسمت جدید آن در حال تولید است و فیلمنامه قسمت های بعد برای تولید باید به تایید کارشناسان موسسه آوای هنر سلامت برسد.

وی افزود: طبق دستور آنچه در کلیت کار باید لحاظ می شد این بود که مخاطبِ هدف ما همه گروه های سنی باشند. حال و هوای این انیمیشن، طنز و با چاشنی اغراق روایت می شود. یکی  از شاخصه های این کار و وجه تمایزش با سایر آثاری از این جنس، طراحی دو کاراکتر به نام های سالم و ناسالم است که هر کدام با ویژگی های شخصیتی خاص همیشه روی شانه های کاراکتر محوری داستان به نام بهمن آقا می نشینند و بر اساس تمایلات شان به او راهکار می دهند.

بهرام عظیمی بیان کرد: بهمن آقا پدر خانواده‌ای ۵ نفره، نماینده طیف گسترده مردانی است که معمولا توجه چندانی به تغذیه ندارند. در مقابل او، همسرش نمادی از زنان ایرانی است که به شدت سلامت و تغذیه را جدی می‌گیرد. آنها ۳ فرزند دارند که یکی خلق و خوی پدر را بیشتر به ارث برده. داستان هایی که برای این خانواده و شخصیت‌های دیگر مجموعه اتفاق می افتد ارتباط مستقیم با نوع زندگی همه ما دارد.

این کارگردان گفت: ۴ قسمت اول «سالم و ناسالم» درباره مضرات مصرف نمک، چربی‌ها و نوشابه بود و با توجه به اینکه معرفی شخصیت‌ها هم بخشی از کار محسوب می‌شد قسمت اول و دوم هرکدام در ۴ دقیقه ساخته شد و قسمت سوم و چهارم آن که کاملا موزیکال است با زمان ۱۵۰ ثانیه تولید شد و قرار است ۳ قسمت جدید «سالم و ناسالم» به مدت ۱۲۰ ثانیه به مصرف فست فودها و مضرات آن بپردازد.

عظیمی در پایان گفت: طبق قرارداد، تولید ۲۰ قسمت از کار قطعی شده و امیدواریم بتوانیم ادامه را هم تهیه کنیم. این انیمیشن مشکلات شایعی که بیشتر به خاطر رعایت نکردن ملاحظات در تغذیه و سلامت برای اکثر افراد جامعه پیش می‌آید مطرح می‌کند و ما در موسسه آوای هنر سلامت سعی داریم همه نکات را در آن بگنجانیم تا راه‌های پیشگیری را بهتر نشان داده و فرهنگسازی درستی را به خانواده‌ها انتقال دهیم.

کد خبر 315149

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha