همشهری آنلاین: آیت‌الله مکارم شیرازی، راه مبارزه با داعشی‌ها و تکفیری‌ها را خشکاندن ریشه و اندیشه تکفیر دانست و تاکید کرد: اگر تنها به گزینه نظامی اکتفا شود شاید در یک نقطه بتوان آن را خاموش کرد اما در نقطه‌ای دیگر این آتش زبانه خواهد کشید.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی

به گزارش رسا، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در جلسه درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، بر لزوم خشکاندن ریشه‌های تکفیر تاکید کرد و گفت: بعد از حوادث پاریس، تمام فرانسه و اروپا تکان خورد و برخی از برنامه‌های اجتماعی خود را از ترس تکرار حوادث تروریستی تعطیل کردند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: حوادث پاریس یک هشدار بیدارکننده برای غربی‌ها بود که این آتش محدود در سوریه و عراق نمی‌ماند و با زبانه کشیدن به همه جا کشیده می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی ابراز داشت: حالا می‌گویند عده‌ای به فکر راه‌حل هستند، ما حمل بر صحت می‌کنیم اما در عین حال دو توصیه داریم، یک توصیه به غربی‌ها و یک توصیه هم به علمای وهابی؛ به غربی‌ها می‌گوییم بروند و کتاب‌های محمدبن عبدالوهاب و ابن تیمیه را مطالعه کنند و زادگاه تکفیر و داعش را در آن ببینند و بدانند سرچشمه این اندیشه و تفکر عربستان سعودی است.

آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به غربی‌ها تاکید کرد: اگر ریشه را پیدا کردید، شروع کنید به خشکاندن ریشه؛ اینها تنها در میدان نظامی نابود نمی‌شوند بلكه باید به فکر خشکاندن اندیشه و تفکر داعشی بود.

این مرجع تقلید یادآور شد: به علمای وهابی و علمای حجاز نیز توصیه می‌‎کنیم شما الآن محصول تفکرات‌تان را می‌بینید، محصول آن سر بریدن‌ها، جنایت‌ها، سوزندان‌ها و ویرانی‌ها شده است، برگردید به صفوف مسلمانان و این اندیشه‌ها را رها کنید.

وي خاطرنشان کرد: حالا که مسائل روشن شدند نباید در برابر واقعیات لجاجت کرد، به صفوف مسلمانان بپیوندید و این کتاب‌ها را رها کنید؛ تا زمانی که این تعلیمات هست این آتش روشن است و اگر در یک جایی خاموش کنید در جای دیگری روشن خواهد شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار داشت: امیدوارم این دو توصیه ما در هر دو گروه مؤثر واقع شود و دنیا چهره‌ای تازه به خود گیرد و امنیت به دنیا بازگردد.

کد خبر 315137

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha