همشهری آنلاین: معاون امور دریایی اداره کل بنادر ودریانوردی هرمزگان گفت: شش سرنشین یک فروند لنج باری ایرانی که در حوالی آب‌های جزیره ابوموسی به دلیل آبگرفتگی غرق شده بود،نجات یافت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مهدی نوفرستی ضمن بیان جزئیات این سانحه دریایی افزود: این لنج باری حامل 160 تن محموله تجاری که از بندر دبی به سمت بندر بوشهر در حرکت بود ، به علت مواجه شدن با شرایط نامساعد جوی، باد شدید با سرعت 30 مایل دریایی و ارتفاع موج بالای پنج پا، در فاصله پنج مایلی شرق جزیره ابوموسی دچار آبگرفتگی و نقص فنی شد.

وی ادامه داد: به محض دریافت پیام اضطرار ، بلافاصله شناور ناجی به موقعیت سانحه اعزام شد اما با وجود تلاش های صورت گرفته برای تخلیه آب درون شناور با استفاده از تجهیزات ، به علت شدت آبگرفتگی لنج سانحه دیده به اعماق خلیج فارس فرو رفت.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه عملیات نجات افراد یاد شده پس از دو ساعت تلاش تیم های امداد دریایی با موفقیت به پایان رسید ، گفت: پنج نفر از سرنشینان لنج باری سانحه دیده در سلامت کامل تحویل نیروهای دریابانی شدند و یک نفر از سرنشینان به علت مصدومیت به بیمارستان منتقل شد.

نوفرستی از دریانوردان خواست تا توصیه های مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندرعباس مبنی بر تردد نکردن شناورهای سنتی و سبک در روزهای جاری باتوجه به نامساعد بودن شرایط جوی را جدی بگیرند تا دچار سانحه و بحران نشوند.

کد خبر 315118

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha