چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران با بیان اینکه توجه به فرهنگ بسیج و بسیجی می‌تواند موجب اصلاح نظام اداری شود گفت: فرهنگ بسیج تاریخ مصرف ندارد و تا زمانی که مسئولیت پذیری، خدمت به خلق خدا، مبارزه با فساد و کار برای پروردگار وجود دارد بسیج نیز خواهد بود.

به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف در دیدار با نخبگان و استعدادهای برتر بسیجی با بیان اینکه نظام اداری کنونی کهنه است اظهار کرد: متاسفانه نظام اداری فعلی کشور خلاقیت را از بین می برد.

وی با بیان اینکه پایان دوران دفاع مقدس به منزله اتمام دوران مبارزه نبوده و نیست خاطرنشان کرد: مذاکرات اخیر سیاستمداران کشور برای احقاق حقوق ملت، تفاوتی با مبارزه با استکبار ندارد.

شهردار تهران گفت: بسیج و بسیجی در نگاه سازمانی تبلور عینی مشارکت در تمامی عرصه هایی است که مردم و نظام اسلامی به آن نیاز دارند.

وی تصریح کرد: بسیج در نظام و حاکمیت اسلامی از کار تمامی افراد گره گشایی می کند و همین موضوع موجب موفقیت و محبوبیت بسیج در تمامی عرصه ها شده است.

وی مهمترین ویژگی بسیجیان را فعالیت برای رضای پروردگار دانست و گفت: بسیجیان رضایت خداوند را در تمامی کارها و فعالیت های خود مدنظر قرار می دهند.

شهردار تهران گفت: جنگ و فرهنگ بسیجی در دوران دفاع مقدس لازم و ملزوم یکدیگر بودند و اگر فرهنگ بسیجی پس از هشت سال دفاع مقدس تداوم نمی یافت، فرهنگ شهادت و ایثار نیز دفن می شد.
قالیباف تاکید کرد: اکنون ما وارثان فرهنگ جهادی و بسیجی در کشور هستیم و باید روحیه بسیجی را با کار، جهاد و تلاش در عمل نشان دهیم.

وی با بیان اینکه انقلاب تنها در شعار دادن و نصحیت خلاصه نمی شود تصریح کرد: گرچه انسان ها همواره نیازمند نصیحت هستند اما زمانی که مسئولیتی به ما واگذار می شود باید با تلاش و کوشش از اسلام، انقلاب و آرمان های آن دفاع کنیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه باید در دنیای کنونی مولد و تولیدکننده باشیم افزود: باید بتوانیم چهار مؤلفه قدرت، ثروت، معرفت و منزلت را تولید و آنها را به یکدیگر تبدیل کنیم.

شهردار تهران وجود فقر و تکاثر را دو منکر بزرگ در جامعه اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: در یک جامعه اسلامی باید تعلیم و تکریم وجود داشته باشد.

کد خبر 315109

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha