همشهری‌آنلاین: تحلیلگر مسائل سیاسی در مسکو تاکید کرد اقدام ترکیه در سرنگون کردن جنگنده روسی بر فراز سوریه، پاسخ ناتو به سفر روز گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به ایران است.

سقوط جنگنده روسیه

واحدمرکزی خبر نوشت: کنستانتین سیومین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، درباره سرنگون شدن جنگنده روسی در حمله دو جنگنده اف 16 ترکیه ای گفت: باید منتظر اعلام نتایج رسمی تحقیقات باشیم. شاهد مطرح شدن فرضیه های مختلف درباره این حادثه خواهیم بود. در حالی که روسیه اعلام خواهد کرد این جنگنده بر فراز سوریه سرنگون شده است، ناتو بر حمایت از موضع ترکیه تاکید خواهد کرد.

پس از این حادثه تلاش ها برای تشکیل ائتلافی مشترک با مشارکت آمریکا و روسیه بی نتیجه خواهد ماند. ترکیه پس از حوادث جنگ در اوستیای جنوبی و اوکراین و تنش ها در روابط روسیه با ناتو موضع مثبتی در برابر مسکو اتخاذ کرد. آنکارا در گذشته در برابر تلاش ها برای ضربه زدن به روابط ترکیه و روسیه ایستادگی کرد.

سیومین افزود: به نظر من تصمیم حمله به جنگنده روسی تصمیم مستقل فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه نبوده است. بدون شک در چنین شرایطی تصمیمات با هماهنگی ناتو اتخاذ می شود. به اعتقاد من آنچه امروز شاهد آن هستیم ثابت می کند ناتو به دنبال رویارویی مستقیم با روسیه است. بدون شک چنین تنش هایی تاثیر زیادی بر اوضاع منطقه خواهد داشت.

من تاکید می کنم آمریکا و ناتو به دنبال راهی برای بحران آفرینی سریع در برابر روسیه هستند. اکنون باید منتظر سخنان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه باشیم.

پوتین دوم آذر ماه در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز در ایران شرکت کرد که همزمان صادرات سامانه اس سیصد به این کشور هم اعلام شد. این مسئله برای کسانی که از ایران نفرت دارند، بسیار حساس است. من بعید نمی دانم تغییر لحن ترکیه و ناتو نتیجه تحولات روز گذشته در تهران باشد.

کد خبر 315015

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha