همشهری آنلاین: سرنگونی جنگنده روسیه توسط ترکیه علاوه بر پیچیده کردن اوضاع منطقه منجر به نگرانی‌هایی در سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای درگیر با اوضاع سوریه شده است.

سقوط جنگنده روسیه

بعد از سقوط جنگنده توسط تركيه، كرملين مدعي شد كه اين اتفاق در آسمان سوريه اتفاق افتاده و در مقابل تركيه اذعان داشت كه جنگنده مذكور در آسمان آن كشور بوده و بعد از عدم توجه به هشدارها آن را سرنگون كرده است.

در حال حاضر سخني پيش از اين گفته نشده و روس‌ها فعلا به دنبال خلبان‌هاي خود هستند اما اين ظاهر ماجرا است و بعيد به نظر مي‌رسد ماجرا به همين جا ختم شود.

در جنگ‌هاي منطقه‌اي اگر چه دولت‌هاي ديگر اگر چه به صورت نيابتي با يكديگر به مقابله مي‌پردازند اما رويارويي مستقيم مي‌تواند تبعات شگرفي داشته باشد. در واقعه اخير تركيه به عنوان عضو ناتو رفتاري جنگي با روسيه داشت و شايد از همين روي است كه سازمان ملل و ناتو به تكاپو افتاد‌ه‌اند.

به گزارش اسپاتنيك، احمد فوزی مدیر مرکز اطلاع رسانی سازمان ملل هشدار داد که این حادثه ممکن است روند مقابله با تروریسم در سوریه را پیچیده کند.

فوزی تصریح کرد: کشورهایی که در جنگ علیه تروریسم مشارکت دارند باید از تمامی قوانین بین‌المللی تبعیت کنند و همه اقداماتشان در راستای حاکمیت قانون باشد.

از سوي ديگر ناتو نيز خواستار برگزاری نشست فوق العاده نمایندگان خود شد.

خبرگزاری آلمان با انتشار اين خبر افزود، قرار است نمایندگان ناتو ساعت 5 عصر (به وقت بروکسل) دیدار و در مورد این حادثه مذاکره کنند.

حضور موثر روسيه در سوريه كه موازنه قدرت را به نفع بشار اسد تغيير داده است موجب نگراني تركيه است. اما حوادث پاريس باعث شد تا نوعي همگرايي بين غرب و روسيه در مورد سوريه به وجود آيد و در اين ميان حتي سخناني در خصوص اقدام مشترك عليه داعش به ميان آمده بود.

از اين روي نگراني از واكنش آتي روسيه به اين اقدام تركيه باعث شده تا سازمان ملل و ناتو به تكاپو افتند تا اوضاع سوريه از اين پيچيده‌تر نشود.

کد خبر 315014

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha