همشهری آنلاین: مدیر عامل مترو تهران با بیان اینکه سالانه 3 کیلومتر خط مترو در تهران ساخته می‌شود، اظهار داشت که اگر اعتبارات تخصیص یابد می‌توان سالی 30 کیلومتر خط مترو ساخت.

به گزارش مهر، مهندس هاشمی مدیر عامل مترو تهران شنبه 24 شهریور، در مراسم تحویل 4 قطار جدید به ناوگان مترو تهران گفت: در حال حاضر متروی تهران با 90 کیلومتر خطوط به 135 قطار نیاز دارد که با توجه به 70 واگن فعلی، 65 واگن جدید نیز باید به ناوگان موجود افزوده شود.

محسن هاشمی تاکید کرد: ظرقیت مورد نیاز برای کاهش زمان حرکت قطارها خیلی بیشتر از اینها بوده و افزودن 4 قطار، اثری در افزایش ظرفیت  ندارد و این قطارها عملا جایگزین قطارهای فرسوده می‌شوند.

مهندس هاشمی گفت: امیدواریم بانک ملت هر چه سریعتر اعتبارات اسنادی خرید 65 قطار جدید را باز کند تا در سال آینده اولین قطار آن وارد شبکه شود و تا 40 ماه بعد نیز تمامی قطارها به ناوگان متروی تهران افزوده گردد.

هاشمی تاکید کرد: در حال حاضر سالانه 3 کیلومتر خطوط مترو در شهر تهران ساخته می شود و این درحالی است که شهرداری تهران توانایی آن را دارد که سالانه 20 کیلومتر خطوط مترو برای شهر بسازد. در صورت تخصیص اعتبار در 5 سال آینده 100 کیلومتر به خطوط فعلی مترو افزوده خواهد شد.

مدیر عامل مترو تهران افزود: اعتبارات مترو در سه بخش یارانه بهره برداری ، فاینانس و اعتبارات داخلی تامین می شود که در مورد یارانه بهره برداری ؛ علی رغم آنکه شهرداری تمامی سهم خود را تا کنون پرداخت کرده دولت تاکنون 20 میلیارد تومان سهم خود را پرداخت نکرده است.

وی تاکید کرد: در مجموع طول خطوط متروی تهران 430 کیلومتر است که نیاز به 700 قطار و 5 هزار واگن دارد.

هاشمی گفت: اعتبارات فاینانس هم تاکنون به علت شرایط بین المللی و تحریم ها دچار مشکل است و تاکنون اختصاص پیدا نکرده است. و امیدواریم دولت اعتبارات مورد نیاز را از صندوق ذخیره ارزی یا اعتبارات داخلی تامین کند. در مورد اعتبارات داخلی ساخت مترو شهرداری 120 میلیارد تومان و دولت 90 میلیارد تومان را در نظر گرفته اند که تاکنون 40 درصد کل این اعتبارات به مترو تخصیص داده شده است.

کد خبر 31489

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز