همشهری آنلاین: بمب‌افکن‌های روسیه مخزن بزرگ نفت گروه داعش را در سوریه نابود کردند و رقم مواضع نابود شده آنها به ۶۰ هزار هدف رسید.

هواپیمای روسیه

به گزارش اسپوتنيك به نقل از ایگور کوناشنکو زنرال روس و نماینده وزارت دفاع روسیه، هواپیماهای روسی در عرض دو روز مخزن نفت و کارخانه فراوری نفت و همچنین ماشین‌های حمل بنزین تروریست‌های داعش را نابود کردند.

بمب افکن‌های روسیه از پایگاه «خمیمیم» به کاروان حمل بنزین و کارخانه فراوری نفت در شمال و شرق سوریه حمله کردند. آنها همچنين در فاصله 15 کیلومتری جنوب غرب رقه نیز یک مخزن بزرگ نفت را نابود کردند.

اسپوتينك مي‌افزايد:  70 جنگنده سوخو و بمب افکن‌های دوربرد روسیه در تازه‌ترین دور عملیات ضد تروریستی در سوریه که با همکاری ارتش این کشور انجام می‌شود، 472 هدف را نابود کردند که شمار اهداف منهدم شده گروه های تروریستی به ویژه داعش را در 56 روز بمباران‌ها به مرز 6 هزار مقر و پایگاه رساند.

ژنرال «ایگور کونا شنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این باره گفت: تمرکز حمله‌های جنگنده‌ها و بمب افکن‌های روسی مواضع تروریست‌ها در ادلیب، حما، حمص، حلب، دمشق، لاذقیه مرکز گروه تروریستی داعش در سوریه، رقه و دیرالزور بوده و تمامی اهداف پیش‌بینی شده از بین رفته است.

همزمان با اجرای بمباران‌های مداوم، یگان‌های تجسسی و شنود الکترونیکی هوایی، دریایی و زمینی این کشور عملیات هدف یابی و آشکارسازی پناهگاه‌های گروه های تروریستی را برای انجام عملیات بعدی ادامه می‌دهند.

در همين حال به گزارش ايرنا به نقل از منابع خبري، روسیه از هفته پیش عملیات سرکوب هوایی تروریست‌ها به ویژه داعش را در سوریه با افزودن ده‌ها فروند هواپیمای دیگر به ویژه بمب افکن‌های راهبردی دوربرد توپولف شدت بخشید.

پس از اثبات بیانیه‌های گروه تروریستی «ولایت سینا» وابسته به داعش مبنی بر دخالت در سقوط هواپیمای روسی در مصر که چندی پیش رخ داد و جان 224 گردشگر را گرفت، نیروی هوا فضای روسیه دامنه و شدت بمباران مواضع تروریست‌ها را در اجرای دستور رئیس جمهوری این کشور، افزایش داد.

«سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه در این باره اعلام کرده است: هواپیماهای بمب افکن دوربرد توپولف با انجام 9 هزار و 500 کیلومتر پرواز رفت و برگشت به روسیه، مواضع تروریست‌ها را در سوریه بمباران می‌کنند که با توجه به نتایج موفقیت آمیز آن تداوم خواهد یافت.

بهره گیری از بمب افکن‌های راهبردی قاره پیمای توپولف 160معروف به «قوی سفید روسی» با 15000 کیلومتر برد پرواز و دو خلبان و دو کاربر تسلیحاتی با توان حمل 45 تن مهمات و جنگ افزار و توپولف 95 یا «هیولای پرنده» و «شخم زن» با توان 10000 کیلومتر پیمایش، دو خلبان و پنج مسئول شلیک را به خدمت گرفته است که سبب شد در روز جمعه با نابودی بیش از 800 هدف، 600 تروریست نیز به هلاکت برسند.

روسیه با رساندن شمار مواضع نابود شده به حدود شش هزار هدف رزمی بدون احتساب  پروازهای مداوم شناسایی به ویژه بدون سقوط هواپیما یا آسیب دیدن نظامیان خود، در حال رکوردشکنی است.

کد خبر 314836

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha