دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین- سجاد میرزامهدی تهرانی: بازی جنون سرعت (Need for Speed) یک بازی ویدیویی در سبک مسابقه‌ای Racing)) است که در سوم نوامبر ۲۰۱۵ منتشرشد. آنچه در پی می‌آید نقد و بررسی این بازی پرطرفدار است.

بازی جنون و سرعت

Nfs بعد از دو سال غیبت آخرین نسخه از سری بازی‌های جنون سرعت را طراحی کرد. کمپانی EA بعد از رویکرد خوب در عنوان قبلی خود یعنی need for speed rivals این بار تصمیم به طراحی با عنوان متفاوت تری گرفت.

طبق گفته‌های سازندگان این بازی این نسخه از Need for Speed به طور کلی باز طراحی شده و با عنوان‌های گذشته خود تفاوت دارد.

این بازی توسط استودیو  Ghost Gamesطراحی و کمپانی EA این بازی را منتشر کرده است. Need for Speed برای کنسول های PS4، XBOX ONE و PC طراحی شده است.

برای بازی که عنوان سبک مسابقه‌ای را برای مدت‌ها حمل می‌کند، Need for Speed در حال حاظر یک بازی کاملا شکست خورده است.

داشتن دوباره سازی‌های متوالی یکی از دلایل شکست این بازی به شمار می‌آید در آخرین عنوان از بازی جنون سرعت این بازسازی انجام شده یک طراحی کاملا اشتباه را نشان می‌دهد.

سرعت و هیجان دو عاملی هست که همیشه باعث موفقیت عنوان‌های قبلی Need for Speed بودند، اما در این عنوان جدید این عامل دیده نمی‌شود.

در حالت کلی این بازی، بازی بدی نیست. استودیو Ghost Games به طور واضح نشان داده است که توانایی به نمایش درآوردن ارزش های بازی‌هایی با هویت قوی را دارد. این توانایی را در طراحی بازی need for speed rivals به اجراء گذاشت.

در این نسخه از بازی مسابقات به حالت زیر زمینی و غیر قانونی برگشته است و در طی بازی متوجه این می‌شوید که روند مسابقات به سری فیلم‌های سریع و خشن شباهت دارد.

در این سری از بازی از حالت فیلمبرداری FMV که امروزه در بازی‌های ویدیویی کاربر زیادی دارد استفاده می شود.

این حالت طوری است که بازیگران واقعی به بازی کردن و دیالوگ کردن با یک دیگر می‌پردازند، این در حالی است که هیچ گونه مجازی سازی بر روی بازیگران وجود ندارد.

Need for Speed در شهری به عنوان Ventura Bay اتفاق می افتد. این شهر، از شهر لس آنجلس الهام گرفته است .

بازی جنون و سرعت

Ghost Games توانسته است این شهر را به زیبایی طراحی کند. جلوه های بصری و رنگ بندی ای که در این شهر شده است واقعا شگفت انگیز است.

شهر Ventura Bay بسیار بزرگ طراحی شده است. تقریبا کل بازی در نصب شب و بامداد جریان دارد. به دلیل بزرگ بودن نقشه شهر، خیلی از مکان‌ها ناشناخته باقی می‌ماند.

مسابقات در بزرگراه ها، خیابان های عریض برگزار می‌شود که تقریبا تمام این راه‌ها و خالی و ترافیک خاصی وجود ندارد.

اما این نوع طراحی منطقی به نظر نمی رسد. چون این شهر از لس آنجلس الهام گرفته است و همه می‌دانیم که این شهر، جزوه کلان شهرها به شمار می‌آید.

کاملا مشخص است که Ghost Games در تلاش بوده تا نبود ترافیک را توجیهی برای آنلاین بودن بازیکن بگذارد. چون خیابان ها و بزرگ راه ها خلوت است، اگر بازیکنی آنلاین باشد می تواند شاهد حضور دیگر بازیکنان آنلاین شود.

از ایده‌های جالب NFS بازیکن می‌تواند مسابقات خود را به تنهایی انتخاب کند. طی انجام مسابقات از دوستان خود کمک بگیرد.

پرسه زدن در شهر VENTURA BAY یک مقدار مشکل است. با توجه به رنگ‌بندی‌‌های تیره هدایت کردن اتومبیل سخت به نظر می‌رسد.

در صفحه بازی یک  MINI MAP وجود دارد. این مینی مپ از امکانات زیادی برخوردار است که با نگاه کردن به این نقشه بازیکن می‌تواند مسیر خود را مشخص کند.

البته این مینی مپ این قابلیت را دارد تا بازیکن را طوری هدایت کند که به اجسامی که در طی مسیر وجود دارد برخورد نکند.

وقتی در حال بازی کردن خط داستانی بازی هستید، دوستانی که در بازی دارید برای شما مسابقاتی ترتیب می‌بینند که از تنوع خاصی برخوردار هستند.

این مسابقات شامل: DRIFT ،  COP DOWN و.... است. رانندگی و هدایت کردن اتوبیل بسیار جالب و زیبا طراحی شده است. وقتی شما سرپیچ دور می‌گیرید دوربین بازی به طور خاصی رو به پایین به زمین می نشیند.کافی است سرعتتان به 120 مایل برسد آن وقت شما هیجان جالبی دست خواهد داد.

دلیلی که این بازی باعث خسته کنندگی می‌شود این است که حریفان شما کلا نامعلوم و نامشخص است و از هویت خاصی ندارند.

چون مسابقات از نوع زیر زمینی است. کاملا مشخص است که چرا Ghost Games دست به دوباره سازی زده است. ولی باید منطقی باشیم. چون این دوباره سازی خیلی خسته کننده  و پژمرده است.

بهترین و جالب ترین نکته NFS بازگشت به سیستم Customizition بازی است که به حالت گذشته است و همینطور موزیک‌هایی که در طی بازی پخش می شود به سبک های قدیمی خود است.

مانند نسخه‌های گذشته این بازی، بازیکن یک پارکینگ دارد که در آن می‌تواند اتومبیل‌های خود را نگهداری کند و البته این پارگینگ با محدودیت همراه است.

در پایان باید گفت،  شما هرچقدر که ماشین سوپر اسپورت داشته باشید نمی‌توانید از آن ها به خوبی استفاده کنید.

امتیاز برخی از وب سایت‌های معتبر به بازی

GameRankings

69

Game Informer

7/10

GameSpot

8/10

GameTrailers

8.3/10

IGN

6.3/10

منبع:Telegraph

کد خبر 314713

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha