شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
۰ نفر

مجید مجیدی که برای نخستین نمایش اروپایی «محمد رسول‌الله(ص)» به لهستان رفته بود، شب گذشته جایزه ویژه بیست و سومین دوره جشنواره کمرایمیج را همراه ویتوریو استورارو فیلمبردار نامدار ایتالیایی در مراسم اختتامیه دریافت کرد.

مجیدی

به گزارش همشهري، خالق «بچه‌هاي آسمان» كه با اين فيلم تا يك قدمي كسب جايزه اسكار پيش رفته بود و امسال هم با محمد رسول‌الله(ص) نماينده سينماي ايران در اسكار هشتادوهشتم است، در آينده نزديك به تركيه خواهد رفت تا فيلم خود را در سينماهاي اين كشور به نمايش بگذارد. گفته مي‌شود رايزني‌ها براي اكران محمد رسول‌الله(ص) در ايتاليا ادامه دارد و چند كشور ديگر هم براي ميزباني از فيلم زندگي پيامبر اسلام ابراز تمايل كرده‌اند.

مجيدي كه يك هفته پس از وقايع تروريستي پاريس با خبرنگار هاليوود ريپورتر به گفت‌وگو نشسته بود، ضمن محكوم كردن تمام اقدام‌هاي افراطي كه به نام اسلام در دنيا رخ مي‌دهد، گفت: تروريسم، بمبگذاري و خشونت هيچ ربطي به اسلام واقعي ندارد. آنها نام اسلام را دزديده و از آن سوءاستفاده مي‌كنند. فيلم من مي‌تواند نگرش‌هاي مردم جهان را نسبت به اسلام واقعي بهبود بخشد و شكل‌دهنده يك نگاه تازه به دين حضرت محمد(ص) باشد.

فيلمساز سرشناس ايران هدف خود از ساختن فيلم زندگي پيامبر اسلام را متحد كردن مسلمانان جهان ذكر كرد و افزود: آنچه من ساخته‌ام، صرفا منطبق بر تاريخ نيست و سخت تلاش كردم فيلم را به احساس، انسان بودن و روح واقعي اسلام ربط بدهم. دليل همكاري با استورارو هم زيباتر نشان دادن صحنه‌ها بود. كار او شبيه تابلوهاي نقاشي است و به اين وسيله مي‌خواستم تصويري زيبا از اسلام به كساني نشان بدهم كه هيچ برداشتي از اين دين ندارند.

او با تأكيد بر اينكه افراط‌گرايان و گروه‌هاي بنيادگرا هيچ ارتباطي با دين و مذهب ندارند، گفت: به‌عنوان يك مسلمان معتقدم هيچ‌كجاي قرآن درباره خشونتي كه اين روزها شاهد آن هستيم، نوشته نشده است. بايد بگويم محمد رسول‌الله(ص) تلاشي است واقعي براي رسوخ به قلب و روح مردمي كه به تماشاي آن مي‌نشينند.

جشنواره كمرايميج كه معتبرترين رويداد سينماي جهان براي به نمايش گذاشتن هنر فيلمبرداري است، هر سال از چند چهره برجسته در اين عرصه تقدير مي‌كند. جايزه دوگانه اين دوره به مجيدي و استورارو اهدا شد و انتظار مي‌رود درخشش محمد رسول‌الله(ص) در كمرايميج راه فيلم را براي حضور در بخش‌هاي فني اسكار2016هموار كند.

کد خبر 314601

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha