شمار قابل توجهی از فعالان محیط‌زیست که در میان آنها فعالان مـــدنی، ســـیاسی، اقتصادی و شخصیت‌‌های دینی، علمی ودانشگاهی هم به‌چشم می‌خورد طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور،خواستار جلوگیری از نابودی «چشمه بل» و متوقف کردن آبگیری سد داریان شدند.

سدداریان

بخش قابل توجهي از امضا‌كنندگان را چهره‌هاي شاخص استان كرمانشاه و كردستان تشكيل مي‌دهد كه تبعات ناگوار زيست‌محيطي آبگيري سد داريان متوجه اين دواستان است.

در بخش‌هايي از اين نامه كه به امضاي بيش از 3هزار نفر رسيده خطاب به رئيس‌جمهور آمده است: «دولت شما بر رعايت امورات زيست‌محيطي تأكيدات زيادي نموده است، ولي به‌رغم سپري شدن قريب به 3 سال از فعاليت دولت اعتدال، شواهد و قرائن حكايت از كم عطوفتي وزارت نيرو و برخي از سياستگذاران دولت تدبير و اميد در اين منطقه در حراست و حفاظت از آثار طبيعي زيست‌محيطي دارد.

با آبگيري سد بد مطالعه شده داريان دومين چشمه‌ آب معدني جهان و بزرگ‌ترين چشمه كارستي در خاورميانه به نام چشمه بل كه در سال 1388به شماره‌ 64در فهرست آثار ملي طبيعي به ثبت رسيده است، زير 109متر ستون آب براي هميشه نابود مي‌شود. متأسفانه مسئولين ذيربط با بي‌تفاوتي هرچه تمام‌تر مصرانه سعي در تخريب اين چشمه عظيم دارند كه با توليد 4000ليتر در ثانيه بدون نياز به تصفيه توانايي تأمين آب شرب 2 ميليون نفر را داراست كه ارزش آن بسي بيشتر از چاه نفت است.»

کد خبر 314505

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha