همشهری آنلانی: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: هم اکنون در زمینه اعتیاد دو موضوع افزایش تعداد زنان معتاد از چهار به ۱۰ درصد و مصرف موادمخدر صنعتی به ویژه شیشه از پنج به ۲۲ درصد مهمترین نگرانی و دغدغه این سازمان محسوب می شود.

اعتیاد

انوشیروان محسنی بندپی در جریان بهره برداری از نخستین کارگاه آموزشی فرهنگی خیاطی معتادان بهبود یافته در زنجان به وجود یک میلیون و 300 هزار نفر معتاد در کشور اشاره کرد و افزود: بهزیستی در تلاش است تا زمینه گرایش به اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی را به حداقل برساند.

وی تاکید کرد: در صورتی که بتوان مردم را با عواقب مصرف شیشه آشنا کرد و آمار مربوط به مصرف آن را در جامعه کاهش داد، به خودی خود می‌توان مانع از کاهش سن مصرف مواد مخدر شد.

محسنی بندپی یادآورشد: افزایش آگاهی در میان اقشار مختلف مردم می‌تواند زمینه گرایش آنان به مصرف مواد مخدر را کاهش دهد.

معاون وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی گفت: باید روش‌های علمی را در کمپ‌های ترک اعتیاد مدنظر قرار داد و متوجه بود که با برخورد فیزیکی نمی ‌وان یک معتاد را وادار به ترک کرد.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر اقدامات به هنگام برای مقابله با مصرف مواد مخدر و جلوگیری از توزیع و فروش آن نیز می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش گرایش به مصرف آن داشته باشد.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی در نظر دارد برای درمان معتادان شیوه‌های علمی به ویژه اجتماع محوری و بهبود معیشت معتادان را در پیش بگیرد.

کارگاه آموزشی فرهنگی خیاطی که به همت بهزیستی و فعالیت یکی از موسسات فعال در حوزه ترک اعتیاد با بودجه یک میلیارد و 500 میلیون ریالی با ظرفیت اشتغال 45 نفر در زنجان احداث شده است، برای معتادان بهبود یافته و خانواده آنان اشتغالزایی می‌کند.

کد خبر 314450

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha