همشهری آنلاین: یک متخصص طب سنتی گفت: مشکلات پوستی در پاییز بیشتر می‌شود، به‌دلیل اینکه مزاج فصل سرد و خشک است و این خشکی فصل عامل بروز بیماری‌های پوست مانند خارش است که چرب کردن بدن با روغن بنفشه با پایه بادام شیرین بسیار کمک‌کننده است.

برگ

به گزارش خبرگزاری تسنیم, لیلا شیربیگی متخصص طب سنتی درباره خارش اظهار داشت: خارش یکی از مشکلاتی است که در فصل پاییز بروز پیدا می‌کند و افرادی که دچار خشکی پوست هستند در معرض خارش نیز قرار دارند.

روغن گیاهی

  • خشکی مزاج فصل پاییز عامل بروز بیماری‌های پوستی است.

به‌گفته این متخصص طب سنتی برخی از افراد که خارش و خشکی پوست را با هم دارند برایشان بسیار آزاردهنده است، البته باید دانست که مشکلات پوستی در پاییز بیشتر می‌شود به‌دلیل اینکه مزاج فصل سرد و خشک است و این خشکی فصل عامل بروز بیماری‌های پوست مانند خارش است.

وی ادامه داد: افراد اگر خشکی پوست همراه با خارش دارند, از روغن بنفشه استفاده کنند. روغن بنفشه ضدالتهاب موضعی با پایه گیاهی است، البته روغن بنفشه‌ای که در پایه بادام شیرین تهیه شده باشد.

  • روغن بنفشه موجب مرطوب شدن پوست شده و از خارش می‌کاهد.

شیربیگی افزود: برای رفع خارش بعد از حمام بدنشان را با روغن بنفشه روغن‌مالی کنند، این کار موجب مرطوب شدن سطح پوست شده و از خارش می‌کاهد.

وی عنوان کرد: در کلینیک‌های طب سنتی دانشگاهی روغن بنفشه در پایه بادام شیرین وجود دارد. برای اطمینان افراد می‌توانند روغن بنفشه در پایه بادام را از درمانگاه‌های طب سنتی وابسته به دانشگاه‌ها تهیه کنند.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: بهتر است برای تأثیر بیشتر افراد دو مرتبه در روز بدنشان را با روغن بنفشه در پایه بادام روغن‌مالی کنند که اثرات بهبودی را سریع‌تر ببینند.

کد خبر 313853

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha