پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۴
۰ نفر

دوربین دیجیتال کانن به تازگی یک دوربین دیجیتال جدید از خانواده EOS روانه بازار کرده است.

نام تجاری دوربین جدید EOS400D است. این دوربین از نوع SLR یا Single Lens Reflex  است. کانن با ارایه این دوربین جدید یکی از مهم‌ترین مشکلات دوربین‌های SLR را از میان برداشته است. این مشکل چیزی نیست جز گردوخاک که روی سنسور دوربین می‌نشیند و کیفیت عکس را کاهش می‌دهد.

در این دوربین یک سیستم تمیزکننده توکار (Integrated Cleaning System) برای اولین بار به کار گرفته شده است. از سوی دیگر رزولوشن دوربین از 8 به 1/10 مگاپیکسل ارتقا یافته است.
این سیستم تمیزکننده بر اساس سه اصل کاهش، دفع‌کن (Repel) و از میان بردار عمل می‌کند.

مکانیزم درونی این دوربین به گونه‌ای است که تولید گردوخاک را به حداقل می‌رساند. تکنولوژی ضد بار الکتریکی ساکن نیز به فیلتری که جلوی سنسور قرار دارد اعمال شده تا فیلتر از این طریق گردوخاک را دفع کند.

یک سنسور خودپاک‌کننده هم با استفاده از لرزش‌های با فرکانس بالا، گردوخاک را از روی فیلتر سنسور یک ثانیه پس از روشن کردن دوربین می‌تکاند.

علاوه بر این ویژگی‌های فنی کانن از سیستم حذف گردوخاک (Dust Delete System) که می‌تواند موقعیت هر گونه گردوخاک قابل رؤیت روی سنسور را تعیین کند، استفاده می‌کند. این گردوخاک پس از هر بار عکاسی با استفاده از نرم‌افزار Digital Professional Software از روی عکس حذف می‌شود.
دوربین EOS400D همراه با بسته نرم‌افزاری که به عکاس کمک می‌کند سیستم گردش کار خود را به ویژه برای چاپ عکس بهینه کند، ارایه می‌شود.

کد خبر 31360

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز