همشهری آنلاین: بارندگی‌های شنبه شب در شهر کویری فرخی از توابع شهرستان خور و بیانانک استان اصفهان موجب سیل ویرانگر شد.

سیل ویرانگر در شهر کویری فرخی

به گزارش فروی نیوز حدود 20 تا 30 دقیقه در بامداد يكشنبه بارش وحشتناک که همراه غرش هولناک ابرها و رعد و برقی که کل شهر را نور باران کرده بود باعث شد سیل ویرانگری وارد فرخی شود و تعداد زیادی از خانه ها را به ويژه در بافت قديم اين شهر ویران کند.

سیل ویرانگر در شهر کویری فرخی

لابی نیوز ديگر سايت خبري شهر فرخي نيز در گزارشي اعلام كرده: بیش از 30 باب منزل درشهرفرخی دچار تخريب كلي يا جزئي شده است.

اگر چه سيل باعث تلف شدن تعدادي از احشام شده ايت اما هنوز گزارشي در باره تلفات انساني اين سيل مخابره نشده است.

سیل ویرانگر در شهر کویری فرخی

بر اساس اين گزارش هاي نيروهاي امدادي براي كمك به سيل زدگان و نيز انحراف آب ورودي سيل به شهر از ساعات اوليه وقوع سيل در منطقه حاضر شده اند.

  • امدادرسانی هلال احمر به ۱۷۰ سیل زده خوروبیابانک اصفهان

در همين حال معاون امداد ونجات جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: به دنبال بارش‌های شدید باران در استان اصفهان، نیروهای امدادی به بیش از ۱۷۰ نفر که در منطقه خوروبیابانک دچار آبگرفتگی شدند، امدادرسانی کردند.

سیل ویرانگر در شهر کویری فرخی

داریوش کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شب گذشته در جاده تهران ـ اصفهان، جاده فرعی مراوند به علت آب گرفتگی، ۲۲ نفر از اهالی منطقه خوروبیابانک گرفتار سیل و آبگرفتگی شدند که عوامل امدادی با حضور به موقع در محل نسبت به امدادرسانی و انتقال افراد اقدام کردند.

وی با اشاره به شدت بارش و جاری شدن سیل در محورهای مواصلاتی و برخی از مناطق شهرستان خوروبیابانک، افزود: در این سانحه ۱۵۰ نفر از مسافران سه دستگاه اتوبوس و پنج دستگاه خودروی سواری که در سیلاب گرفتار شده بودند پس از امدادرسانی به مکان‌های امن انتقال یافتند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: به دنبال هشدار سازمان هواشناسی در مورد بارش شدید باران و اعلام وضعیت اضطراری زرد توسط EOC «مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری» هلال احمر استان اصفهان پس از آنکه پایگاه امداد و نجات بین شهری سه راهی خور - جندق اعلام بارندگی شدید همراه با طوفان کرد، بلافاصله ۱۵ نفر از نیروهای امدادی هلال احمر خوروبیابانک در قالب تیم های سیلاب وارد عمل شدند.

سیل ویرانگر در شهر کویری فرخی

وی با بیان اینکه مرحله اول عملیات امدادرسانی به مدت هفت ساعت ادامه داشت، تاکید کرد: عملیات امدادرسانی دوباره از ساعت هشت صبح با گروه های جدید امدادی آغاز شد.

کریمی تصریح کرد: در این بارش که در شهرهای خور، فرخی و چاه ملک این شهرستان به وقوع پیوست، یک نفر از اهالی نیز دچار برق گرفتگی شد.

کد خبر 312261

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha