همشهری آنلاین: اپل می‌خواهد که در ملاقات‌های شما با دکترتان هم نقشی ایفا کند- و این بار با پلیکیشنی به نام ایراستریپ (Airstrip) مادران در انتظارتولد نوزادانشان را هدف قرار داده است.

AirStrip

به گزارش فاكس نيوز آلن پورتلا، مدیر شرکت سازنده ایراستریپ می‌گوید: «اپلیکیشن این شرکت اصولا برای پایش مادران در حین زایمان ساخته شده است و در حال حاضر فکر می‌کنم از هر شش نوزاد در آمریکا یک نفرشان در هنگام زايمان با این اپلیکیشن پایش شده باشد.»

ایراستریپ حدود 11 سال پیش با فرستادن داده‌های وسایل پزشکی به‌طور مستقیم به موبایل‌های پزشكان شروع به کار کرد. اکنون این اپلیکیشن به‌وسیله 30 هزار دکتر در 500 بیمارستان در سراسر آمریکا استفاده می‌شود.

پورتلا می‌افزاید: «تابه‌حال هدف ما مراقبت‌های بهداشتی بیمارستان-محور بوده است، اما اکنون در جهت خدمات به‌صورت بیمار- محور حرکت می‌کنیم. ما نخستین اقداممان در این مسیر جدید را با همکاری شرکت اپل درباره زایمان‌ها انجام می‌دهیم تا بارداری‌های پرخطر را تحت نظر بگیریم و بتوانیم این کاربرد را با استفاده از ساعت مچی اپل، آیفون و آی‌پد انجام دهیم.»

پورتلا می‌گوید ایراستریپ با استفاده از شماری از حسگرهای بدنی که به ساعت مچی اپل یا آیفون از راه بلوتوث متصل می‌شود، کار می‌کند. اطلاعات درباره ضربان قلب نوزاد و نیز انقباضات رحمی مادر مستقیماً برای دکتر شما فرستاده می‌شود.

دکتر پیتر برنستین، رئیس بخش پزشکی مادر و جنین در مرکز پزشکی مونته‌فیوره می‌گوید این اپلیکیشن به افزایش ایمنی بیمار کمک خواهد کرد.

او می‌گوید: «اگر یکی از پزشکان در اتاق زایمان پرسشی داشته باشد یا بخواهد نظر پزشک دومی را درباره سرعت ضربان قلب جنینی جویا شود، می‌تواند با من تماس بگیرد و اطلاعات مربوط به ضربان قلب جنین را در هر زمانی برای من بفرستد و من به او مشاور بدهم.»

کد خبر 312152

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha