همشهری آنلاین: ترکیبات آلی فرار یا وی‌اوسی‌ها (VOCs) که بسیاری از منابع درون خانه آزاد می‌شوند، می‌توانند آثار زیانباری بر سلامت شما داشته باشند.

ventilation

برای حفاظت خودتان در برابر این آثار زیان‌بار وی‌ای‌اوسی‌ها به این توصیه‌ها عمل کنید.

1- مصرف فراورده‌های با میزان بالای وی‌اوسی را محدود کنید:

- از فراورده‌هایی استفاده کنید که میزان‌های وی‌اوسی در آن‌ها پایین باشد، برای مثال رنگ‌ها و ملزومات ساختمانی با میزان پایین وی‌اوسی. بر روی برچسب محصول به دنبال عبارت «با میزان پایین وی‌اوسي» بگردید.

- برای کاهش دادن نیاز به استفاده از فراورده‌هایی که حاوی وی‌اوسی هستند، از رویکرد متفاوتی استفاده کنید. برای مثال برای مثال اجرا کردن برنامه تلفیقی مقابله با حشرات (IPM) که از همه تکنیک‌های کنترل حشرات استفاده می‌کند، می‌تواند میزان مصرف حشره‌کش‌ها را به‌طور عمده‌ای کاهش دهد.

- فراورده‌های حاوی وی‌اوسی برای مثال رنگ‌ها را به همان اندازه نیاز برای پروژه‌تان بخرید و فراورده‌های باقیمانده یا مصرف نشده را به‌طور ایمن دور بریزید.

- همیشه دستورات تولیدکننده را هنگام استفاده از این محصولات رعایت کنید.

2- هنگامی‌که از فراورده‌های حاوی وی‌اوسی استفاده می‌کنید، درون خانه را تهویه کنید.

- هنگامی‌که از محصولات با میزان بالای وی‌اوسی استفاده می‌کنید، پنجره‌ها را باز کنید و یک هواکش را به کار ببرید تا هوای درون خانه را به بیرون براند.

- موکت‌های جدید یا فراورده‌های ساختمانی جدید را مدتی در خارج از خانه هوا دهید تا پیش از نصبشان وی‌اوسی‌هایشان را آزاد کنند.

- فراورده‌های دارای وی‌اوسی را درون خانه، ازجمله درون گاراژ متصل به خانه ذخیره نکنید.

-از درست کردن سیستم‌های تهویه اداره یا مدرسه مطمئن شوید تا وی‌اوسی‌های تولیدشده به‌وسیله پرینترها یا دستگاه‌های فتوکپی در فضای داخلی تجمع پیدا نکنند.

درباره چگونگی تهویه هوا در ساختمان اطلاعات کسب کنید.

3- در فضای بسته سیگار نکشید و همه ساختمان‌ها را عاری از دود سیگار نگهدارید.

دود سیگار حاوی مواد سرطان‌زای متعدد ازجمله وی‌اوسی‌ها است.

کد خبر 311530

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha