همشهری آنلاین: افزایش تنش‌ها بین روسیه و اوکراین، باعث شد تا دو کشور پروازهای مستقیم خود به خاک یکدیگر را تحریم کنند.دو کشور یک‌شنبه (۳ آبان) اعلام کردند از این پس پرواز مستقیم بین دو کشور انجام نخواهد شد.

ukraine

به گزارش پرس تي وي این تصمیم پس از آن گرفته شد که پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین، 25 شهریور اعلام کرد که به دلیل خودداری مسکو از بازگرداندن شبه جزیره کریمه، پرواز مستقیم خطوط هوایی روسیه به اوکراین به زودی قطع خواهد شد اما می‌توانند بر فراز آسمان این کشور پرواز کنند.

این در حالی است که مذاکرات مسکو و کی‌یف روز جمعه در بروکسل، پایتخت بلژیک، بدون نتیجه پایان یافت. مقام‌های روس تخمین می‌زنند که در هشت ماه نخست امسال حدود 800 هزار مسافر با پروازهای مستقیم به دو کشور سفر کردند.

به گفته آن‌ها دست‌کم 70 درصد این مسافران اوکراینی بودند که برای دیدن بستگان خود به روسیه سفر کرده بودند و احتمالاً این شرکت‌های هواپیمایی اوکراین هستند که از قطع پروازهای مستقیم متضرر خواهند شد.

از این پس شهروندان دو کشور مجبور خواهند بود با استفاده از قطارهای کندرو شبانه و خطوط هوایی خارجی که به نسبت گران هستند به روسیه و اوکراین سفر کنند.

 

 

کد خبر 311528

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha