یکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک دکترای تغذیه تاکید کرد: دو عامل در بروز سرطان نقش دارند که اولین آن تضعیف سیستم ایمنی و دومین آن افزایش عوامل سرطان‌زا در محیط زندگی افراد است که از جمله این عوامل محیطی می‌توان به تغذیه نامناسب، کاهش فعالیت فیزیکی، افزایش آلودگی محیط و آلودگی‌های شغلی اشاره کرد.

تغذیه مناسب با سرطان مبارزه می‌کند

دکتر کوروش جعفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، مصرف روزانه غذا را عاملی مهم در افزایش یا کاهش خطر ابتلا به سرطان خواند و گفت: در صورت پرخوری یا مصرف موادغذایی نامناسب اعم از روغن‌های جامد، فست فود، غذاهای تصفیه نشده (مثل نان سفید، برنج بدون سبوس، شکر، نبات و قند ) خطر ابتلا به سرطان افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: می‌توان با استفاده از روغن مناسب، غذاهای بخارپز، میوه‌جات، سبزیجات، ادویه‌جات، ماهی و غذاهای دریایی، انواع مغزها، حبوبات و استفاده از غلات سبوس‌دار این خطر را کاهش داد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نشان کرد: نحوه طبخ غذا عاملی مهم در کیفیت غذایی و سرطان‌زا بودن آن است.

هرچه میزان سرخ کردن غذا با روغن کمتر باشد ارزش غذایی آن بیشتر است. غذاهای سنتی به دلیل نحوه طبخ مناسب و بخارپز شدن برخی از آنها، ارزش غذایی بالاتری دارند.

جعفریان تاکید کرد: هرچه مواد غذایی مصرفی طبیعی‌تر و دارای تنوع رنگ بیشتری باشند، احتمال ابتلا به سرطان را بیشتر کاهش می‌دهند. به عنوان مثال گوجه فرنگی در درمان سرطان پروستات بسیار موثر است یا سیر و پیاز از مواد طبیعی هستند که عوامل سرطان‌زا را خنثی می‌کنند.

کد خبر 310770

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha