همشهری آنلاین: خبر ورود امید کردستانی مدیر تجاری سابق شرکت گوگل به توئیتر به عنوان مدیر اجرایی این شرکت هفته گذشته بسیار خبرساز شد.

امید کردستانی

براساس گزارش CNN، اين حركت همزمان با تغيير سياست توئيتر براي كاهش هزينه‌ها و متحول‌ساختن روند فعاليت‌ اين شركت بوده است و جك دورسي مديرعامل جديد اين شركت به تازگي از اخراج هشت درصد از كارمندان توئيتر با هدف كاهش هزينه‌ها خبر داده‌است.

با اين همه با توجه به مبلغي كه گوگل براي حفظ كردستاني به وي مي‌پرداخت،‌به نظر مي‌آيد توئيتر براي به دست آوردن وي مبلغ هنگفت‌تري هزينه كرده باشد. كردستاني يكي از اولين كارمندان گوگل به شمار مي‌رود كه در سال 2009 اين شركت را ترك كرد اما در آگوست گذشته دوباره به گوگل بازگشت و اين بازگشت با درآمدي قابل توجه براي وي همراه بود.

براساس گزارش‌هاي مالي گوگل، كردستاني سال گذشته 130 ميليون دلار از گوگل دريافت كرده‌است و اين مبلغ او را به پردرآمد‌ترين كارمند گوگل تبديل كرده‌است. حقوق ثابت وي سالانه 236500 دلار، پاداش سالانه وي 6.5 ميليون دلار و سود سهام وي در سال گذشته 123.5 ميليون دلار اعلام شده‌است.

براساس اين آمار و ارقام مالي، به نظر مي‌آيد كردستاني در سال 2015 و براي 10.5 ماه حضورش در شركت گوگل 500 هزار دلار دريافت كرده‌باشد. سخنگوي شركت توئيتر اعلام كرد اين شركت به زودي حقوق كردستاني را اعلام خواهد كرد.

سخنگوي گوگل درباره جدا شدن كردستاني از گوگل گفت ما براي اميد و همچنين براي توئيتر خيلي خوشحاليم. اميد در توسعه و استقرار تجارت گوگل بسيار كاربردي بود و به ما كمك كرد در صنعت خود با موفقيت و پايداري رشد كنيم.

با اين‌همه جدا از مسائل مالي،‌ چگونگي جدا شدن كردستاني از گوگل و پيوستن او به توئيتر كمي شگفت‌انگيز است، زيرا پيوستن وي به گوگل در ماه آگوست در سرتاسر سيليكون ولي مورد تمجيد قرار گرفت و از آن به عنوان يكي از قدم‌هاي مثبت گوگل ياد شد. اميد كردستاني با نام روح گوگل شناخته مي‌شود و سال گذشته به خاطر توانايي‌اش در مديريت كنفرانس درآمد گوگل از سوي تحليل‌گران آرا مثبتي دريافت كرده‌است.

ارزش سهام گوگل در پي دريافت اين آرا مثبت افزايشي قابل توجه يافت و امسال نيز اين سهام 30 درصد ارزشمند‌تر شدند، درحالي كه ارزش سهام توئيتر در همين دوران 20 درصد سقوط كرده‌است. با اين‌همه به نظر مي‌آيد توئيتر پس از اينكه دورسي به عنوان مدير عامل اين شركت انتخاب شد،‌ كردستاني به عنوان مدير اجرايي به كار گرفته شد و مدير بخش درآمد توئيتر به مدير عملياتي شركت ارتقا رتبه يافت، جاني تازه گرفته‌است.

همچنين توئيتر به تازگي از سرويس جديدي به نام لحظات رونمايي كرده‌است كه به كاربرانش امكان مي‌دهد به راحتي و به صورت مستقيم رويداد‌هاي خبري مهم را دنبال كنند. از اين رو آينده توئيتر امروز نسبت به آنچه چند هفته پيش ديده مي شد،‌ درخشان‌تر به نظر مي‌آيد. با اين‌همه كردستاني نقطه‌ضعفي دارد كه مي‌تواند اين شركت را در رقابت با ديگر شركت‌ها دچار كندي سازد.

سهامداران به دليلي اينكه تعداد كاربرانش كمتر از كاربران غول شبكه‌هاي اجتماعي،‌فيس‌بوك بوده‌است از سوي سهامداران تنبيه شده‌است. تعداد كاربران توئيتر حتي از كاربران اينستاگرام نيز كمتر گزارش شده‌است. دورسي اعلام كرده كه توئيتر بايد به شكلي دچار تحول شود كه كار با آن براي تازه‌واردان ساده‌تر باشد به اين شكل مي‌توان كاربران بيشتري را جذب كرد. و از آنجايي كه كردستاني به عنوان مدير اجرايي توئيتر استخدام شده‌است،‌ همگان انتظار دارند از وي ايده‌هايي براي بهبود توئيتر بشنوند،‌زيرا قرار است كردستاني در جريان تمامي فعاليت‌هاي روز به روز توئيتر قرار داشته‌باشد.

با اين‌همه منتقدان اكنون حساب كاربري كم‌كار و غيرفعال كردستاني را به باد انتقاد گرفته‌اند. منتقدان مي‌گويند وي از زمان عضويتش در توئيتر در مارچ سال 2010 تنها چند ده توئيت ارسال كرده‌است كه چهار توئيت به پس از استخدام وي در توئيتر اختصاص دارد. شايد روابط ميان گوگل و توئيتر عاكل كم‌كاري كردستاني در توئيتر به شمار رود. اين دو شركت اخيرا روابط نزديك‌تري با يكديگر داشته‌اند كه نمايش سريع توئيت‌ها در نتيجه جستجو‌هاي گوگل مي‌تواند از نتيجه اين روابط نزديك باشد. از سويي ديگر از كسي پنهان نيست كه هردو شركت در معرض تهديد فيس‌بوك قرار دارند.

در ماه‌هاي گذشته شايعاتي مبني بر احتمال خريداري شدن توئيتر توسط گوگل مطرح بود كه با ايجاد تحولات اخير در توئيتر، اين شايعات غيرواقعي‌تر از گذشته به نظر مي‌آيند،‌با اين‌همه با پيوستن كردستاني به توئيتر بايد انتظار داشت كه روابط ميان اين دو شركت نزديكتر از قبل شود.

کد خبر 310769

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha