جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین - سجاد میرزامهدی تهرانی: قتلگاه؛ سقوط سایه Killzon Shadow Fall یک بازی انحصاری برای کنسول PS۴ است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد.

این بازی توسط Guerrilla Games طراحی و کمپانی Sony  آن را منتشر کرده است. این بازی ششمین عنوان از سری بازي‌های  Killzone است.

داستان Killzone: shadow fall در سال 2370 شروع می‌شود. سی سال بعد از وقایع قتلگاه  اتفاق می‌افتد. زندگی در سیاره هلگاست‌ها تبدیل به کابوسی شده بود، اما جنگ هنوز ادامه داشت. دسته‌هایی از وکتان‌ها و هلگاست‌ها در شهری زندگی می‌کردند که توسط یک دیوار امنیتی بزرگ به دو ناحیه تقسیم می‌شد. هلگاست‌ها برای گرفتن حق خود یعنی زیستن مبارزه می‌کردند، درحالی که وکتان‌ها برای بقای خود می‌جنگیدند.

  • طراحي بازي

از آن جایی که Killzone: shadow fall از اولین بازی‌ها برای کنسول‌های نسل هشتم به شمار می‌آمد و همچنین انحصاری بودن این عنوان به اهمیت این بازی می‌افزود. به همین دلیل این بازی بار سنگینی را بر روش خود تحمل می‌کرد چه در بحث گیم پلی و چه در بحث گرافیک.

همانطور که گفته شد این بازی جزوه اولین بازی‌های کنسول‌های نسل جدید بود گیمرها تصور خاصی از این بازی داشتند.اگر بخواهیم کلی حرفی زده باشیم باید گفت که این بازی توانسته در بحث گرافیکی و صدا گذاری عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

در بحث گرافیکی این بازی باید گفت Guerrilla Games توانسته گرافیکی را طراحی کند که بدون باگ باشد و باگ‌های موجود به چشم نخورد.

Killzon Shadow Fall

گرافیک طراحی شده این بازی را می توان جزو خوب‌های نسل امروزی دانست چنانچه يك نکته مهم در برسی گرافیک قتلگاه به چشم می‌خورد و آين مهم رنگ بندی قابل توجه این بازی است. این رنگ بندی را می‌توانیم در طراحی جلوه‌های بصری ببنیم که باعث جذب گیمر‌ها می‌شود.

طراحی صداگذاری این بازی عملکرد خوبی را دارد و البته در سبک FPS صداگذاری به اندازه گرافیک جلوه گری نمی‌کند.

  • طراحي گيم پلي

KILLZONE: SHADOW FALL  مانند عنوان‌های قبلی خود سبک تیر اندازی اول شخص است.

ظاهرا دراین شماره Guerrilla Games روند بازی را تغیر داده است به گونه‌ای که در این قسمت به بازیکن اختیارات بیشتری داده شده است.

با دقت در گیم پلی KILLZONE: SHADOW FALL متوجه این می شویم که باعنوان‌های قبلی متفاوت‌تر است. به دلیل که مبارزات و درگیری‌ها مانند شماره‌های قبلی به صورت گروهی و در مکان‌های باز نیست.

قتلگاه: سقوط سايه اکثر درگیری‌ها به صورت انفرادی می‌ماند. این نوع روند بیشتر در مکان‌های بسته جریان پیدا می‌کند و در بیشتر مرحله‌ها دشمن مجبور است به دل دشمن برود.

شاید از نظر طرفداران KILLZONE، این نوع روند انفرادي خیلی دوست داشتنی نباشد. اما این تنوع لازم بود تا مانند عنوان‌های قبلی نباشد اما نکته اصلی در برسی روند جدید این بازی این است که آیا این گیم پلی خوب طراحی شده است یا نه؟

چندین مرحله اول شاید با این روند بسیار جالب است ولی شاید برای یک سری از هواداران بعد از مدتی باعث دلزدگی شود. البته باید گفت تا حدی این حرف درست است چون متاسفانه تعادل میان جنگ‌های گروهی و انفرادی در این بازی دیده نمی‌شود.

از نکات قابل توجه KILLZONE: SHADOW FALL تنوع در سلاح‌هاست که واقعا جالب طراحی شده است.

شما در این بازی یک یار همیشگی دارید که یک ماهواره متحرک است که قابلیت هک کردن کامپیوتر و تولید امواج مخرب الکتریکی را دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های این ماهواره مجهز بودن به سلاح است و می‌تواند هروقت که بازیکن اراده کند این ماهواره ظاهر شود و به دشمنان تیر‌اندازی کند.

در بررسی پایانی باید اظهار کرد که Killzone: shadow fall عنوانی خاص و تغیر یافته از شماره‌های قبلی است. به طوری که در قتلگاه: سقوط سایه  روند بازی به طور کلی فرق میکند. در مجموع اين بازي نه به طور کامل ولی تا حد زیادی توانسته شهرت بازی های Killzone را حفظ کند.

 جدول امتیازات برخی از وب سایت های معتبر به بازی KILLZONE: SHADOW FALL

وب سایت

امتیاز

Game Rankings

73/100

Game Informer

8/10

Game Spot

7/10

IGN

8/10

 Killzon Shadow Fall

کد خبر 310563

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha