دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

اعضای باند سرقت که پس از دستبرد به مغازه‌ای در یوسف‌آباد‌ در حال بازگشت به خانه‌هایشان بودند خبر نداشتند که پلیس در کمین آنها نشسته است.

متهم

از 3‌ماه پيش پليس و مأموران كلانتري 125تهران در جريان سرقت لوازم خودرو و دستبرد به مغازه‌هاي اين منطقه قرار گرفتند. بررسي‌هاي اوليه حاكي از آن بود كه دزدان با استفاده از تاريكي شب راهي اين منطقه شده و با شكستن شيشه ماشين‌ها يا تخريب در آنها، لوازم داخلشان را سرقت مي‌كنند. اين در حالي بود كه طبق اطلاعات به‌دست آمده از سوي پليس، اعضاي اين باند گاهي اوقات به مغازه‌ها نيز دستبرد مي‌زدند.

با بررسي دوربين‌هاي مداربسته و تحقيقات تخصصي، تصاويري از دزدان به‌دست آمد و مشخص شد كه اعضاي اين باند سرقت 3مرد جوان هستند كه سوار بر خودروي مسروقه راهي محل سرقت مي‌شوند. در ادامه تصاوير متهمان بارها و بارها بازبيني شد تا اينكه مأموران دريافتند هر سه‌متهم از دزدان سابقه‌داري هستند كه مدتي قبل نيز تحت تعقيب پليس قرار داشتند و با شليك گلوله دستگير شدند.

در چنين شرايطي، بررسي‌هاي تخصصي وارد مرحله‌اي تازه شد تا اينكه در نهايت مخفيگاه و محل زندگي سارقان در غرب تهران شناسايي شد. صبح ديروز، تيم‌هاي عملياتي كلانتري يوسف‌آباد تهران راهي غرب تهران شدند و با محاصره مخفيگاه‌هاي متهمان به كمين آنها نشستند. حدود ساعت 6صبح بود و هنوز عمليات ضربتي براي دستگيري دزدان شروع نشده بود كه مأموران متوجه شدند هر سه‌ سارق تحت تعقيب سوار بر يك خودروي مسروقه در حال بازگشت به خانه هستند.

عمليات ضربتي شروع شد و دزدان پيش از اينكه موفق به فرار شوند به دام مأموران افتادند و داخل خودروي آنها اجناسي كشف شد كه دزدان دقايقي قبل‌ از آن از مغازه‌اي در يوسف‌آباد دزديده بودند. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه آنها شب هنگام براي سرقت از خانه خارج شده بودند و پس از دستبرد به يك مغازه، قصد بازگشت به خانه را داشتند كه دستگير شدند. سرهنگ گودرزي، رئيس‌كلانتري 125با بيان اين خبر گفت: اعضاي اين باند تا‌كنون به 80فقره سرقت اعتراف كرده‌اند كه پرونده آنها در اختيار پايگاه سوم آگاهي تهران قرار گرفته و شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شناسايي اموال مسروقه به اين پايگاه مراجعه كنند.

کد خبر 310266

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha