با دستگیری سردسته باندی که با انتشار آگهی فروش ماشین در روزنامه‌ها، طعمه‌هایشان را سر قرار می‌کشاندند و پس از اطمینان از پربودن حسابشان دست به زورگیری می‌زدند، تحقیقات پلیس در این پرونده وارد مرحله‌ای تازه شد.

متهمان

راز سرقت‌هاي خشن اين باند ارديبهشت امسال فاش شد. آن روز مردي با مراجعه به پليس از 2زورگير شكايت كرد و گفت: چند روز پيش با ديدن آگهي فروش خودرو، براي ديدن ماشين راهي فلكه سوم تهرانپارس شدم. در آنجا با 2مرد جوان روبه‌رو شدم. آنها ماشين را نشانم دادند و گفتم كه مي‌خواهم آن را بخرم. اين دو جوان اما گفتند كه فقط با اين شرط ماشين را مي‌فروشند كه پولم نقد باشد.

من هم براي اطمينان آنها، همراه صاحب ماشين به مقابل عابربانك رفتم تا ثابت كنم كه حسابم پر از پول است. وقتي اين مرد رسيد موجودي حسابم را ديد، گفت كه مشكلي براي انجام معامله ندارد. اما هنوز چند قدم بيشتر از دستگاه عابربانك دور نشده بوديم كه اين مرد به همراه دوستش به من حمله كردند و با تهديد چاقو و قمه، كارت عابربانكم را دزديدند. آنها كه رمز كارتم را هم به‌خاطر سپرده بودند، ساعاتي پس از سرقت، همه موجودي حسابم را خالي كردند.

تحقيقات پليس نشان مي‌داد كه سارقان با همه 64ميليون تومان موجودي حساب مالباخته اقدام به خريد سكه و طلا كرده‌اند. اين در حالي بود كه با مراجعه شاكيان ديگر مشخص شد كه آنها از افراد زيادي با اين شگرد زورگيري كرده‌اند. مدتي از اين ماجرا گذشت تا اينكه يكي از دزدان پس از آخرين سرقت ميليوني راهي طلافروشي شد تا 50ميليون تومان سكه‌ و طلا بخرد. صاحب طلافروشي اما متوجه شد كارت‌هاي عابربانكي كه در دست اين مرد است، با اسامي مختلف است و به وي شك كرد و پليس را در جريان قرار داد.

به اين ترتيب مرد جوان كه امين نام دارد دستگير شد و در بازجويي‌ها اعتراف كرد كه با همدستي برادرش به نام علي و دوستش به نام پرويز دست به اين سرقت‌ها مي‌زده است. در ادامه پرويز نيز دستگير شد اما علي همچنان فراري بود. اين در حالي بود كه به‌گفته شاكيان، سومين عضو باند نقش مهمي در اين سرقت‌هاي خشن و تهديد مالباختگان داشت. تحقيقات پليسي براي دستگيري علي ادامه داشت تا اينكه كارآگاهان متوجه شدند كه او به شهر كرمان گريخته و در آنجا مخفي شده است.

با شناسايي مخفيگاه او، تيمي از مأموران راهي اين شهر شدند و علي را 11مهرماه دستگير كردند. به گفته سرهنگ گزافي، رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران، متهمان علاوه بر زورگيري از خريداران ماشين، بعضي وقت‌هاهم مقابل عابربانك‌ها مي‌ايستادند و افرادي را كه از دستگاه استفاده مي‌كردند، زيرنظر مي‌گرفتند و پس از به‌خاطر سپردن رمزشان با تهديد چاقو دست به سرقت كارت آنها مي‌زدند.

وي ادامه داد: قاضي پرونده مجوز انتشار عكس بدون پوشش چهره متهمان را در روزنامه‌ها صادر كرده و شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شكايت به پايگاه چهارم آگاهي مراجعه كنند.

کد خبر 310141

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha