آکادمی علوم و هنرهای سینمایی یک هفته پس از به پایان رسیدن مهلت مقرر، فهرست نمایندگان بیش از ۸۰ کشور را برای حضور در بخش اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان اعلام کرد که در میان آنها نام «محمد رسول‌الله(ص)» مجید مجیدی به نمایندگی از ایران هم به چشم می‌خورد.

فیلم

به گزارش همشهري، امسال 81كشور فيلم‌هاي برگزيده خود را براي رقابت در بخش اسكار خارجي‌زبان معرفي كردند كه نتوانست ركورد سال گذشته را بشكند. 83كشور در هشتاد و هفتمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار براي جايزه بهترين فيلم خارجي‌زبان 2015رقابت كردند كه در نوع خود يك ركورد بود. سال گذشته «ايدا» به كارگرداني پاول پاوليكوفسكي جايزه اسكار را براي سينماي لهستان به ارمغان آورد.

مهلت معرفي فيلم‌ها به آكادمي اسكار اول اكتبر همزمان با 9مهر پايان يافت و آكادمي يك هفته بعد، نام 81فيلم معرفي‌شده را اعلام كرد. پاراگوئه تنها كشوري است كه براي نخستين بار وارد رقابت اسكار شده و اميدوار است با «دوران ابري» در اين عرصه بدرخشد. رأي‌گيري براي انتخاب نامزدهاي اسكار بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان 2مرحله دارد؛ ابتدا 9فيلم به فهرست كوتاه راه مي‌يابند و در نهايت 5فيلم براي كسب اسكار آماده مي‌شوند.

نام 5نامزد نهايي 14ژانويه (24دي) همراه با ديگر نامزدها اعلام و هشتاد و هشتمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار 28فوريه 2016(دوشنبه 10اسفند) در دالبي تيه‌تر هاليوود برگزار مي‌شود. ايران سال گذشته با «امروز» سيدرضا ميركريمي راهي رقابت اسكار شده بود و امسال محمد رسول‌الله(ص) اين فرصت را دارد تا در پنجمين حضور مجيدي در اين عرصه، دومين نامزدي اسكار را براي او به ارمغان بياورد.

فيلمساز تحسين‌شده سينماي ايران پيش از اين يك‌بار در 1998با «بچه‌هاي آسمان» به 5نامزد نهايي كسب جايزه اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان راه يافت و در نهايت اسكار را به «زندگي زيباست» روبرتو بنيني از ايتاليا واگذار كرد. مجيدي امسال براي درخشش در اسكار رقبايي قدرتمند چون «قوچ‌ها» از ايسلند و «پسر شائول» از مجارستان را پيش رو دارد.

کد خبر 309899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha