همشهری آنلاین: جمعیت سالمند کشور طی شش سال آینده نزدیک به ۱۰ میلیون نفر خواهد بود دو این درحالی ‌است که هزینه مراقبت‌های پزشکی و درمانی و حمایتی این گروه سنی ۳ برابر بیش از سایر گروه‌ها است.

سالمند

به گزارش ایسنا، ناهید حیدری مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ که در حاشیه برگزاری پیاده‌روی بازنشستگان و مستمری‌بگیران (طرح نسیم سلامت) تامین اجتماعی در پارک لاله سخن می‌گفت با ذکر مطلب بالا افزود: افزایش جمعیت سالمندان و بازنشستگان در سطح جهان رو به رشد است و مقابله با چالش‌ها فرا راه این پدیده و اتخاذ سیاست‌های مناسب جهت ارتقای وضعیت جسمی، روحی، اجتماعی و روانی بازنشستگان از اهمیت بالایی برخوردار است. بر اساس آمار موجود جمعیت سالمندان در ایران هم‌اکنون بیش از 6 میلیون و 200 هزار نفر می‌باشد که طی 6 سال آینده یعنی در سال 1400 این جمعیت نزدیک به 10 میلیون نفر خواهد رسید.

وی افزود: از جمعیت 6 میلیونی سالمندان بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر تحت پوشش حمایت‌های سازمان تامین اجتماعی می‌باشند و بیش از 263 هزار نفر تحت پوشش اداره کل غرب تهران می‌باشند.

حیدری با اشاره به وضعیت جسمانی در دوران بازنشستگی و سالمندی گفت: به دلیل مشکلات بیولوژیکی، روانی، اجتماعی، اقتصادی و رفاهی، برخورداری از حمایت‌های تامین اجتماعی از جمله حقوق بازنشستگی، خدمات حمایتی، درمانی و بیمه تکمیلی در این دوران از اهمیت خاصی برخوردار است.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به حجم گسترده تراکم جمعیت سالمندان و بازنشستگان در شهرها و برخی از مناطق شهری گفت: هدف عمده ورزش سالمندان و بازنشستگان حفظ تندرستی و کاهش تاثیر عوامل منفی بر روی سلامتی آنها می‌باشد که متاسفانه در بسیاری از مناطق شهری فضای سبز و پارک‌ها با تعداد سرانه جمعیت سالمندان و اقشار مختلف مردم همخوانی ندارد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران، وی افزود: شعبه 28 تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با داشتن بیش از 33 هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر از کمبود بوستان و فضاهای ورزشی رنج می‌برد و این معضل در مناطق مرکزی، شرقی و جنوبی تهران ضریب بیشتری دارد.

وی ضمن تشکر از خدمات شهرداری در ساخت و تجهیز بوستان‌های جدید و همکاری در اعاده سلامتی به سالمندان گفت: برطرف شدن مشکلات و چالش‌های سالمندان و بازنشستگان عزم عمومی را طلب می‌کند و هر سازمان یا موسسه‌ای به تنهایی قادر به حل مشکلات این قشر زحمتکش نیست؛ چرا که معضلات بازنشستگان و سالمندان چندوجهی است.

حیدری حرکت سازمان تامین اجتماعی را در طرح نسیم سلامت برای بازنشستگان حرکتی نو، پیشگیرانه و امیدوارکننده توصیف نمود و افزود: با همت مدیران سازمان و تلاش سالمندان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران این حرکت منشاء پویایی و شادابی و سلامت بیشتر جامعه بازنشستگان و سلامت سالمندان طی سال‌های آینده خواهد بود.

کد خبر 309879

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha