جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: منابع امنیتی یمن از شهید و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ شهروند این کشور در حمله هوایی عربستان سعودی به یک مراسم عروسی خبر دادند.

yemen

در همین حال منابع آگاه از هلاکت ۱۶۰ نظامی سعودی در منطقه صرواح خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «المسیره»، جنگنده متجاوز عربستان سعودی در تازه ترین جنایت خود یک مراسم عروسی در استان ذمار را بمباران کردند. بر اثر این حمله ۵۴ شهروند یمنی شهید و ۶۰ نفر دیگر زخمی شدند. اغلب قربانیان این حمله را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

در این گزارش آمده است: این جنگنده ها همچنین در ۸ نوبت به شهر «المخا» در استان تعز حمله کردند. این شهر نیز چندی پیش شاهد حمله هوایی عربستان سعودی به یک مراسم عروسی بود که طی آن شماری از شهروندان یمنی شهید و زخمی شدند.

از منطقه «صرواح» در استان مأرب یمن نیز خبر می رسد که جنگنده های سعودی در ۵۰ نوبت این منطقه را بمباران کردند.

استان صعده در شمال یمن نیز آماج حملات هوایی عربستان سعودی بود که بر اثر آن دستکم ۸ شهروند یمنی از جمله ۴ زن و ۲ کودک شهید و شماری نیز زخمی شدند. حملات موشکی عربستان به شهر مرزی «غمر» نیز یک شهید و چند زخمی بر جا گذاشت.

در همین حال پایگاه خبری «سبأ نت» به نقل از منابع آگاهی که نخواستند نامشان فاش شود نوشت: «در درگیری نیروهای انقلابی یمن با نیروهای ائتلاف، ۱۶۰ نظامی سعودی کشته و ۳۷۸ تن دیگر زخمی شدند.»

این پایگاه خبری در ادامه گزارش خود آورده است: «این درگیری در منطقه «صرواح» و در نزدیکی یک اردوگاه نظامی در استان مارب روی داده و نیروهای عربستانی در پی کمینی که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در این منطقه قرار داده بودند، کشته شده اند.»

این گزارش می افزاید: «حملات امروز، تلفات بسیار سنگین جانی و تسلیحاتی به نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان وارد ساخته و نظامیان ائتلاف همچنان در محاصره نیروهای انقلابی یمن در نزدیکی اردوگاه نظامی قرار دارند و در همین حال هواپیماهای ائتلاف با بمب های فسفری و با هدف پشیتبانی از نیروهای خود، مناطق «کوفل»، «بازار صرواح» و «جبل هیلان» را هدف حملات خود قرار می دهند.»

لازم به ذکر است که خبر کشته و زخمی شدن ۵۳۸ نظامی سعودی هنوز از سوی هیچ یک از طرفین درگیری رسما تایید نشده است.

 

کد خبر 309848

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha